فارس

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خبر داد؛

تحفه‌ای از شیراز برای حمایت از خوداشتغالی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: مهلت ثبت نام در سامانه «تحفه» ۳ روز تمدید خواهد شد و متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند به اصلاح و تکمیل درخواست‌ها بپردازند.
گفتگوی پرسون با پژوهشگر تاریخ موسیقی ایرانی؛

زمانی که پیک «صبا» به موسیقی ایران وزیده شد

رسالتی که برای درهم‌آمیختن موسیقی ایرانی و نوازندگی ویولن بر دوش «علی نقی وزیری» بود را ابوالحسن صبا عهده‌دار شد.
نماینده ولی فقیه در فارس:

ما مدیون پرستاران بوده‌ایم

نمانده ولی فقیه در فارس در روز تجلیل از پرستاران بیان کرد که ما مدیون پرستاران هستیم، به ویژه در دوران کرونا که زحمات و کوشش‌های آن‌ها بیشتر نمایان شده است.
آخرین آمار تلفات کرونا در فارس؛

۲۹۲۰ نفر جان باخته‌اند

معاون علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: طی ۱۰ ماه گذشته از شیوع این بیماری تاکنون ۲ هزار و ۹۲۰ نفر در فارس جان باختند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

عدم شفافیت و فساد در بازار بورس نیاز به تحلیل دارد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وقتی از هر زاویه ای به مسئله بورس در ایران نگاه می کنیم حیاتی‌ترین نکته این است که روندهای رخ داده در بازار سرمایه ایران در تمام دوره‌های تاریخی در بخش اعظم با روند بخش حقیقی تعارض دارد.
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حوزه شیراز در گذشته الهام بخش حوزه‌های علمیه مرجع در جهان اسلام بوده و بزرگانی چون آیت الله حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم، متاثر از اساتید حوزه شیراز بوده اند.
گزارش پرسون در مورد فلسفه شب یلدا؛

امشب، خلقت آبستن شده

در فرهنگ ایران باستان، شب یلدا استعاره از شکست اهریمن داشته و روز پس از آن، یعنی نخستین روز دی‌ماه را «نوروز» می‌نامیده‌اند.
رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، شنبه ۲۹ آذر با اشاره به بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته در نقاط مختلف این استان گفت: طی این مدت شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی با ۲۹ میلیمتر بیشترین و جهرم با یک دهم میلیمتر کمترین میزان بارش‌ها را داشته‌اند.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس:

۱۰ چاپخانه در فارس مجوز دریافت کردند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:‌ با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا، در سه ماهه نخست امسال قریب به ۱۰ مجوز چاپخانه در فارس صادر شده است.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس:

دانشگاه در حوزه فناوری به صنعت کمک نکرده است

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: وظیفه بزرگی بر عهده دانشگاه است که تولیدات علمی دانشگاه را به زبان صنعتگران نزدیک کند اما متاسفانه در این موضوع ضعف بسیاری وجود دارد و دانشگاه نتوانسته است زبان تولیداتش را به زبان نیاز صنعت نزدیک کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری فارس خبر داد؛

اشتراک رایگان VOD در شب یلدا

مدیرکل ارتباطات و فناوری فارس از رایگان بودن سرویس‌های اشتراک فیلم و سریال «فیلمیو»، «نماوا»، «تیوا» و «آیو» در شب یلدا در شب یلدا خبر داد.
به مناسبت ۱۸ دسامبر؛

عربی، الفبایی عاشق است

یادداشت / «سعید دهقانی»، پژوهشگر زبان و ادبیات عرب، همچنین خبرنگار پرسون در شیراز در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زبان عربی به مشکلات و آسیب‌های آموزش این زبان در ایران پرداخته است.
فرمانده انتظامی ممسنی گفت: مامورین انتظامی شهرستان ممسنی در بازرسی از یک دستگاه کامیون ایسوزو، موفق به کشف کالاهای قاچاق به ارزش 200 میلیارد ریال شدند.
رئیس سازمان صمت فارس اعلام کرد:

تولید سالانه ۲۰ هزار خودرو در شیراز

شرکت ایران خودرو فارس با اشتغال ۲۰۰ نفر ،روزانه ۸۵ دستگاه‌خودروی پژو پارس در شیراز تولید می کند.