فرمانده اتتطامی استان فارس خبر داد:

رزمایش‌ طرح نظامی ترافیکی در استان فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در راستای تسهیل در تردد راه‌های مواصلاتی و‌ مسافرتی امن و بدون حوادث جاده‌ای رزمایش نظامی ترافیکی ویژه نوروز ا‌ز 24 اسفند تا 15 فروردین سال آینده در استان فارس اجرا می شود.
تصویر رزمایش‌ طرح نظامی ترافیکی در استان فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ سردار رهام بخش حبیبی پیش از ظهر امروز در آستانه رزمایش ویژه نوروزی اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان منجاهر، استقرار 25 دستگاه خودرو نامحسوس در نقاط پر تردد و حادثه خیز، 12 دستگاه پلیس راهور، 107 گشت، 112 گشت موتور، 269 پلیس پیاده و نیز 590 به طور روزانه در هر شیفت در خدمت مسافران و شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد تصادفات جاده‌ای که جان مردم را به خطر می اندازد‌ و به جامعه آسیب وارد می کند به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی است، افزود: نیروی انتظامی مخل شادی و نشاط مردم نیست‌ ولی با کسانی که امنیت جامعه را مختل می کند با کمک و همکاری دستگاه‌های قضایی برابر قانون تا پایان تعطیلات نوروز خودروهای متخلفان توقیف می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان فارس در‌ ادامه رزمایش خاطر نشان کرد: استان فارس مهد فرهنگ، تمدن و پایتخت فرهنگی ایران زمین با داشتن تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های طبیعی،‌ ثبت 3 هزار آثار تاریخی، وجود امامزادگان و دیگر زیر ساخت‌های رفاهی بستر را برای حضور گردشگران و میهمانان نوروزی فراهم کرده است.

اسماعیل قزل سفلی تصریح کرد: این استان با 20 هزارو 800 کیلو متر بزرگراه، 220 کیلومتر آزاد راه، 12 هزار کیلو متر راه‌های روستایی یکی از طولانی‌ترین راه‌ها را در کشور به خود اختصاص داده و در این راستا بر قراری تسهیل در رفت و آمد راه‌های مواصلاتی از دیگر اهداف استانداری است.
وی بیان داشت: احداث 63 مجتمع رفاهی خدماتی از سوی اداره راه و شهرسازی، اجرای طرح سفیران سلامت با موضوع شادی و نشاط مسافران و نیز ثبت 468 میلیون تردد در سال جاری نسبت به مدت مشابه شاهد رشد 4 درصدی تردد در استان فارس هستیم.

رییس پلیس راهور شمال فارس در این آیین اظهار داشت: پلیس راهور همراه با دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان سفری آسان، ایمن و بدون خطر را برای مسافران در تعطیلات نوروزی فراهم کرده است.

613621