مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

خانه‌های خلاق صنایع‌ دستی مسیری برای تجاری‌سازی در زنجیره کسب و کار

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از رونمایی از چهار محصول جدید شرکت‌های خلاق استان در حوزه صنایع دستی به همت مرکز نوآوری دانشگاه این استان در تیر ماه جاری خبر داد.
تصویر خانه‌های خلاق صنایع‌ دستی مسیری برای تجاری‌سازی در زنجیره کسب و کار

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، زهرا ابراهیمی امروز یکشنبه در جلسه حمایت از صنایع دستی افزود: این محصولات شامل آباژور تلفیق چوب و فرش، ساز مینیاتوری گیتار الکترونیک، کفش چرم، سوزن دوزی زنانه و کت سوزن دوزی زنانه بودند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت ها در سیستان و بلوچستان بویژه در حوزه صنایع دستی با استفاده از ظرفیت های فناوری و نوآوری دانشگاه‌های استان ایجاد فرصت عرضه محصولات تولید شده و سرمایه گذاری، فراهم شدن زمینه هم افزایی در استفاده از منابع مشترک، ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی در قالب مرتفع کردن نیازهای فناورانه، الحاق طرح های اصیل با خلاقیت و نوآوری مبتنی بر سلایق بازار در حوزه صنایع خلاق، نشر فرهنگ نوآوری، توسعه خلاقیت و مهارت، استفاده از فناوری های نوین و ایجاد فضای همگرایی و مشارکت فعالان این حوزه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این راستا خانه‌های خلاق صنایع‌ دستی مسیری برای تجاری‌سازی و ارتقای جایگاه اقتصادی صنایع‌ دستی در زنجیره کسب و کار، مکانی برای تبادل دانش، تجربیات برنامه ریزان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است.

وی صنایع‌دستی را مثال بارز و عینی گنجینه ارزشمند این مرز و بوم دانست و گفت: صنایع دستی به عنوان نبض تپنده جامعه، هویت یک ملت و پیشران اقتصادی آن نیز محسوب می‌شود و برنامه ریزی و تمرکز در این بخش می‌تواند آثار مثبتی در بخش‌های مختلف اشتغالزایی و اقتصادی به دنبال داشته باشد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در مجموع سیستان و بلوچستان از آداب و رسوم متفاوت و متمایز تشکیل شده که هر کدام به نوبه خود حائز اهمیت و ارزشمند است و ضرورت دارد که با نگاهی جامع و برنامه ریزی منسجم برای تولید و معرفی این محصولات اقدامات لازم انجام شود که تاکنون اقدامات موثر و شایسته ای انجام شده و جایگاه ویژه ای در سطح ملی و بین المللی به خود اختصاص داده و در واقع صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است که با توسعه آن نه تنها به اشتغالزایی و اقتصاد کمک کرده‌ایم بلکه گام بلندی در جهت معرفی فرهنگ اصیل استان و کشور برداشته‌ایم.

منبع: ایسنا

705713