سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از وجود حدود 150 پشت‌نوبتی و متقاضی فرزندخواندگی در این استان خبر داد و گفت: عمده این افراد پشت‌نوبتی متقاضی کودکان زیر دو سال هستند.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۸۰ عنوان کتاب با شمارگان ۵۷ هزار و ۵۰۰ نسخه در سه ماه نخست امسال در استان سمنان چاپ و منتشر شد.
اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در آخرین نشست خود تصمیم‌گیری در خصوص پیاده یا سواره محور بودن خیابان امام خمینی (ره) این شهر را منوط به نوع خواسته بازارایان ندانستند و بررسی مشکلات مربوط به ساماندهی و تسهیل حمل و نقل بار در این خیابان را در دستور کار قرار دادند.
در نامه‌ای از سوی وزیر میراث‌فرهنگی انجام شد:

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۱۰ میراث فرهنگی ناملموس به استاندار سمنان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به استاندار سمنان با ابلاغ مراتب ثبت ۱۰ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس، بر هر اقدامِ موجب حفظ و احیای این آثار، تاکید کرد.
مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: موزه‌ای با عنوان «خط و نشان سمنان»، پس از پایداری شرایط فیزیکی و مناسب‌سازی فضا، با نمایش ۲۰۰ اثر تاریخی به‌زودی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از آب‌گرم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های این استان نام برد و گفت: «آبگرم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به سرعین دیگری در توریسم درمانی کشور تبدیل شود.»
در روزهای آینده با حضور وزیر ارتباطات؛

پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان افتتاح می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از راه‌اندازی و افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان به مثابه زمینه‌سازی برای ورود شرکت‌های بزرگ به زیست‌بوم استارت‌آپی و ایجاد مراکز شتابدهی، در این استان نام برد و گفت: افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان ظرف روزهای آتی با حضور وزیر رسما افتتاح می‌شود