استان سمنان درگیر تندبادهای لحظه‌ای می شود

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی برای این استان گفت: احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای بریا استان سمنان در روزهای آینده وجود دارد.
تصویر استان سمنان درگیر تندبادهای لحظه‌ای می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اظهار داشت: رگبارهای پراکنده باران و رعدوبرق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و در ارتفاعات استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز یکشنبه نوزدهم شهریورماه در استان سمنان ادامه دارد افزود: بارش‌های پراکنده رگباری به همراه رعدوبرق و همچنین وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گردوخاک برای استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه احتمال وزش باد شدید برای غالب نقاط استان سمنان وجود دارد گفت: طی روزهای آینده شاهد کاهش نسبی دمای هوا بین 4 تا 8 درجه خواهیم بود.

مصطفوی با بیان اینکه احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب‌های نقطه‌ای وجود دارد بر ضرورت کنترل و لایروبی شبکه آبراههای استان و لایروبی جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و پاک‌سازی دهانه پل‌ها تأکید کرد.

وی همچنین اجتناب از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها را توصیه کرد و گفت: شهروندان به ارتفاعات و نواحی کوهستانی صعود نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین با اشاره به‌احتمال وزش باد شدید از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی خودداری کنند.

مصطفوی عدم چرای دام‌ها در نواحی مرتفع را نیز توصیه کرد و گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از باد باید اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه برای نقاط مستعد احتمال خیزش گردوخاک نیز وجود دارد گفت: کاهش کیفیت هوا و کاهش دید از تبعات پدیده خیزش گردوخاک در استان سمنان خواهد بود.

منبع: تسنیم

509764