مدیرکل منابع طبیعی استان اعلام کرد:

سهم سالانه سمنانی‌ها از طرح ملی یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان سهم نهال‌ستان‌های این استان در زمینه‌سازی برای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال را تولید سالانه ۲.۵ میلیون اصله اعلام کرد و گفت: این استان ظرف چهار سال اجرای این طرح باید ۱۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشت کند.
تصویر سهم سالانه سمنانی‌ها از طرح ملی یک میلیارد درخت

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفرمرادی حقیقی ۷ اسفندماه در جلسته برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته نکوداشت منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در هفته درختکاری امسال ۹۰۰ هزار اصله نهال تولیدی استان را توزیع خواهد کرد.

وی بر لزوم جذب مشارکت مردم در اجرای این طرح ملی تاکید و تصریح کرد: اجرای این طرح به سرسبزی و آبادانی استان و کشور کمک می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بااشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای کاشت درخت در استان و کشور اضافه کرد: تولید و کاشت یک میلیارد درخت توسط دولت طی چهار سال برای کشور در دستور کار قرار گرفته که از این میزان، ۱۰ میلیون اصله درخت برای استان سمنان تعیین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به وجود دو نهالستان در منابع طبیعی این استان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های ملی استان سمنان برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت باید سالانه ۲.۵ میلیون نهال در استان تولید و بکارد.

مرادی حقیقی افزود: این طرح یک طرح مردمی است که در کشور تحت عنوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نامگذاری شده و امید است ضمن اطلاع رسانی‌های جامع و استفاده از ظرفیت معدنکاران و صنعت ، بهره برداران و عشایر، تمامی تشکل‌های مردم نهاد، آموزش وپرورش، دانشگاه‌ها و سمن‌ها با موفقیت در استان نیز به اجرا در آید.

وی به نقش مهم مردم در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست پرداخت و گفت: حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور به عنوان سرمایه‌های ملی با مشارکت و همکاری مردم میسر و شدنی است.

مدیرکل هدف از این نشست را هماهنگی و هم‌افزایی برای برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و ضرورت مدیریت مالی این طرح اعلام و تصریح کرد: هفته آینده نشست دیگری با حضور اعضای ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی وروسای ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری برگزار خواهد شد .

وی همچنین بر هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های هفته درختکاری و بر استفاده از همه ظرفیت‌های برون سازمانی و تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد .

منبع: ایسنا

464818