احیای ۱۳ رشته قنات منطقه فرومد طی ۲ سال اخیر

استاندار سمنان از احیای ۱۳ رشته قنات در روستا و منطقه فرومد طی دو سال اخیر خبر داد.
تصویر احیای ۱۳ رشته قنات منطقه فرومد طی ۲ سال اخیر

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمدرضا هاشمی، شامگاه ۱۳ تیر در جمع مردم روستای فرومد از توابع بخش مرکزی شهرستان میامی در محل مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا اظهار کرد: بحث آب شُرب روستای فرومد شهرستان میامی که یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم‌ منطقه است، جزء‌ اولویت های کاری ما بوده و با جدیت تا حصول نتیجه مطلوب دنبال خواهد شد.

این مقام ارشد استانی گفت: اقدامات ارزنده بسیاری در حوزه جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و سایر حوزه ها از سوی دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته برای خدمتگزاری به مردم شریف روستای فرومد انجام شده است.

وی ادامه داد: در بحث مدرسه روستا که خیّر تقاضای صدور مجوز برای بازسازی را دارد، حداکثر طی ۱۰ روز و در صورت تایید کارشناسان امر در خصوص استحکام بنا، مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: سوله ورزشی روستای فرومد یکی دیگر از دغدغه های مردم و جوانان روستاست که از طریق مرکز فرای تخصیص اعتبار لازم انجام و ان شاءلله تا دهه فجر، مسقف می شود.

هاشمی با اشاره به جدی بودن مشکل کم آبی در استان افزود: ۱۴ رشته قنات در دولت سیزدهم، در روستای فرومد با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، احیاء شده است که‌ می‌توان‌ گفت در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم،‌ این منطقه امری ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مجموع بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار طی ۲ سال گذشته در حوزه جهاد کشاورزی از محل سفر ریاست جمهوری به استان در روستای فرومد هزینه شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه بنیاد مسکن‌ انقلاب اسلامی، نیز سال گذشته از محل‌ اعتبارات ملی و قیر رایگان در روستای فرومد اقدامات ارزنده ای صورت گرفته، گفت: هدف همه‌ ما مسئولان در دولت سیزدهم، جلب رضایت خداوند متعال و همچنین رضایتمندی شما مردم گرانقدر به عنوان خدمتگزاران شماست.

منبع: ایسنا

492130