اهدای ۲۵ هزار جلد کتاب از سوی آستان قدس رضوی به کتابخانه‌های خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اهداء ۲۵ هزار جلد کتاب از سوی آستان قدس رضوی به کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسوناز خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهدا ۲۵ هزار جلد کتاب از سوی آستان قدس رضوی به کتابخانه‌های استان، گفت: این حرکت فرهنگی در راستای ارتقاء و توسعه فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی کتابخانه‌های عمومی استان با پیگیری‌های فرهنگ وارشاد اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: بخش عمده کتاب‌ها با توجه کمبود کتاب، به کتابخانه مرکزی بجنورد و مابقی در بین سایر کتابخانه‌های استان توزیع خواهد شد.

وی موضوعات کتاب‌های اهدایی را در زمینه علوم انسانی، دینی و مذهبی، تاریخی، هنری، علمی، رمان و ادبیات و کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان چهار نفر از کتابداران استان این کتاب‌ها را انتخاب کرده‌اند.

حسین فرخنده با بیان اینکه تنوع کتاب‌ها در ایجاد جاذبه‌های بیشتر برای کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه بسیار موثر است از همکاری‌های ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در انجام این حرکت ارزشمند فرهنگی قدردانی کرد.

فرخنده با اشاره به راه‌اندازی ۲۴ کتابخانه روستایی و شهری در چهار سال اخیر در خراسان شمالی و افزایش سرانه فضای مطالعه در استان، افزود: کتابخانه‌های استان نیازمند کتاب‌های بیشتر است و همزمان پیگیر غنی نمودن کتابخانه‌های استان هستیم و علاوه بر موضوع فوق با پیگیری‌های انجام شده، سهمیه کتاب استان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال نسبت به سال گذشته به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

221123

مطالب مرتبط