پرواز هواپیمایی آسمان به بجنورد لغو شد

شرکت هواپیمایی آسمان، برنامه پروازی امروز (یکشنبه ) به مقصد بجنورد را به علت شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان شمالی لغو کرد.

به گزارش پرسون، مسوول روابط عمومی فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ساعت ورود این هواپیما به بجنورد چهار و ۴۵ دقیقه بود.

امیر سنخواستیان افزود: پرواز شرکت ایران ایر نیز امروز از تهران به بجنورد پرواز داشت که ساعت پرواز این هواپیما از تهران ۱۱ و ۵۵ دقیقه و ساعت ورود به فرودگاه بجنورد نیز ۱۳ و ۴۵ دقیقه بود

ماهان و شرکت های آسمان و ایران ایر در اسفند ۹۸ و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود را لغو کرده بودند اما در فصل پاییز و زمستان بیشتر برنامه های پروازی این فرودگاه به علت شرایط نامناسب آب و هوایی لغو می شوند.

فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی در هفته میزبان هشت برنامه پروازی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آسمان است.

بیشتر بخوانید:

فرودگاه فعلی بجنورد کارایی ندارد

منع تردد بین شهری به بجنورد از ظهر امروز آغاز می‌شود

سه شرکت هواپیمایی در ۶ ماه نخست امسال ۱۹۲ پرواز از فرودگاه تهران به مقصد بجنورد انجام دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا ۲ پرواز هم بیشتر شده است، پارسال در همین مدت ۱۹۰ پرواز در فرودگاه بجنورد انجام شده بود.

۱۲ هزار و ۲۷۲ مسافر، در این بازه زمانی از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد این فرودگاه شد به‌گونه‌ای که در ماه های اول شیوع این بیماری حتی هر هفته تنها یک و بعضا ۲ پرواز در مسیر تهران - بجنورد انجام می شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

221325