خراسان رضوی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد:

لزوم در اولویت قرار گرفتن دانشجویان برای واکسیناسیون

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باتوجه به احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر امسال انتظار داریم واکسیناسیون دانشگاهیان در اولویت قرار گیرد زیرا دانشگاه محیطی بسیار آسیب‌پذیر است.
هفت بیمار مزمن نیازمند عضو حیاتی با دریافت و پیوند اعضا از بدن جوان ۲۹ ساله‌ دچار مرگ مغزی در مشهد زندگی مجدد یافتند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از دیروز (شنبه) تاکنون در ۱۳ شهرستان این استان باران باریده که بیشترین آن در کلات با ۱۱ میلیمتر ثبت شده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر فعالیت مشاغل گروه‌های یک و دو در شهرهای قرمز از امکان بازگشایی سینماهای مشهد از امروز خبر داد.
مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: در راستای ایجاد آمادگی و توانمندسازی کارکنان در زمان بحران‌ها،۳۴ مورد مانور در سال گذشته در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز برگزار شد.
به دلیل بارش باران اتفاق افتاد؛

لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی

رییس پلیس راه خراسان‌ رضوی گفت: جاده‌های بخش جنوبی این استان به دلیل بارش باران لغزنده است.
عضو انجمن داروسازان خراسان رضوی از کمبود برخی اقلام دارویی شامل "فاموتیدین و داکسی سایکلین، داروهای سی. تی. اسکن و انسولین" در این استان خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: بیست و دومین کنگره ملی سالانه و هشتمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور، نهم تا یازدهم شهریور امسال به میزبانی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
یک مسئول میراث فرهنگی کشور گفت: بیش از 90 درصد نخ ابریشم ایران در بخش بایگ تربت حیدریه تولید می‌شود، همچنین یکی از رشته‌های مورد توجه گوهرتراشی عقیق و ساخت زیورآلات‌سنتی است.
از سوی مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدمطرح شد؛

درخواست عدم مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها برای کرونا

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بخش کرونا در همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه ایجاد شده است، گفت: از مردم تقاضا داریم به طور مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.
رییس اداره ترانزیت اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به تخلیه توقفگاه‌های گمرک اسلام قلعه افغانستان تردد ناوگان تجاری بین دو گمرک دوغارون و اسلام قلعه از سر گرفته شد.