پرداخت ۳۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن محرومان در گناباد

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض در این بخش به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.
تصویر پرداخت ۳۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن محرومان در گناباد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی آراسته روز شنبه به مناسبت ۲۵ تیرماه روز بهزیستی در گفت و گویی افزود: ۹۰ درصد از مددجویان بهزیستی و محرومان در شهرستان گناباد متقاضی مسکن بودند و گامهای موثر و امیدبخشی برای خانه دار شدن این قشر در دولت سیزدهم برداشته شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از توان یابان تحت پوشش اداره بهزیستی گناباد، هزار و ۱۳ نفر در مجموع ماهانه چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال مستمری دریافت می کنند و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هم یارانه خرید خدمت بابت خدمات به شاغلان ۶ مرکز توان یابی در این شهرستان پرداخت می شود.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۱۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال کمکهای غیر مستمر طی یک سال گذشته بابت تمهید لوازم ضروری به مراکز توان یابی معلولان گناباد پرداخت شد.

آراسته افزود: از مجموع هزار و ۴۵ خانوار گنابادی که توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شوند ۶۹۲ خانواده جزء دهکهای پایین قرار دارند و ماهانه چهار میلیارد ریال بابت مستمری به آنها پرداخت می شود.

وی وجود کودکان بدسرپرست و یا بی سرپرست را از مشکلات مهم اجتماعی در گناباد ذکر کرد و ادامه داد: ۴۲ کودک در این زمینه تاکنون در این شهرستان شناسایی شدند و ماهیانه ۴۵۰ میلیون ریال بابت کمک هزینه نگهداری آنان اعطا می شود و تلاش ما این است که این کودکان تا حد امکان به بستگان درجه یک آنها سپرده و نگهداری شوند.

رییس اداره بهزیستی گناباد کودک آزاری، طلاق و خودکشی را از جمله آسیبهای اجتماعی گناباد ذکر کرد و از پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کمک معیشتی طی یک سال قبل به افراد در معرض خطر آسیبهای اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

آراسته با اشاره به پرداخت ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال طی یک سال گذشته به ۱۳۱ نفر از افراد واجد شرایط و ۱۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض بابت مشوقهای بیمه ای سهم خویش فرما و کارفرما برای اشتغال مددجویان بهزیستی گناباد در یک سال قبل افزود: یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در همین مدت با عنوان کمک بلاعوض توان بخشی مبتنی بر جامعه با کمک دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به معلولان ساکن این مناطق پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خیران، ۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بابت حمایت از معلولان و مددجویان بهزیستی گناباد در همین مدت پرداخت کردند.

۲۵ تیر ماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی و ۲۵ تا ۳۱ تیرماه با شعار "شروعی دوباره برای بهتر زیستن" به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.

پنج کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان و مردان در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

405869