دمای هوا 41 درجه ای در خراسان رضوی حاکم می شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: داده های آماری نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان می دهد که دمای هوا در مناطق گرمسیر استان تا 41 درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.
تصویر دمای هوا 41 درجه ای در خراسان رضوی حاکم می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا مبشری با بیان اینکه سه شنبه و چهارشنبه گرمترین روزهای هفته جاری خواهد بود، افزود: دمای هوای شهر مشهد امروز با ۲ درجه کاهش نسبت به دیروز، به ۳۱ درجه تقلیل خواهد یافت اما از فردا روند افزایشی دما در این شهر آغاز خواهد شد، به طوری که تا روز چهارشنبه دمای هوا در این شهر به ۳۹ درجه سلسیوس می رسد.

وی ادامه داد: تا پایان روز چهارشنبه این هفته بارندگی در سطح استان نخواهیم داشت و پدیده غالب در این بازه زمانی، وزش باد شدید و خیلی شدید، به خصوص در مناطق جنوبی و غربی خراسان رضوی خواهد بود.

مبشری عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با ۴۷ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۹ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بود که پیش‌بینی می شود امروز در گرمترین و خنکترین ساعات به ترتیب ۳۲ و ۱۱ درجه بالای صفر را به ثبت برساند.

مبشری در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان های قوچان و سرخس به ترتیب با کمینه دمای هوای ۱۰ و ۳۶ درجه سلسیوس خنکترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده اند.

وی در خصوص وضعیت آلایندگی هوای شهر مشهد نیز گفت: هم اکنون شاخص آلایندگی هوا در مشهد معادل عدد ۴۰ است که به معنای وضعیت پاک است

ایرنا.

399933