«نیلوفر توحدی» مدیر خانه نقالان پارس شهرستان مشهد شد

"نیلوفر توحدی" مدیر خانه نقالان پارس شهرستان مشهد منصوب شد.

تصویر «نیلوفر توحدی» مدیر خانه نقالان پارس شهرستان مشهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، متن این حکم به شرح ذیل است: نظر به شایستگی، تجارب ارزشمند و روحیه فرهنگی و دینی سرکار عالیه، به موجب این حکم، شما به عنوان « مدیر خانه نقالان پارس شهرستان مشهد» منصوب می شوید.

امیداست با استعانت ازخداوند متعال و بهره گیری شایسته از ظرفیت های فرهنگی آن شهرستان و با امعان نظر و توجه کامل به اهداف و شرح وظایف محوله به صورت خاص نسبت به اقدامات اهداف خانه نقالان پارس اهتمام جدی به عمل آورید.

گفتنی است؛ نیلوفر توحدی فارغ تحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی و از هنرمندان شهرستان مشهد، مدرس نقالی و شاهنامه خوانی همراه با مهارت های بیان، آواشناسی و ریتم است.
همچنین، وی به مدت هشت سال در حوزه آموزش کودکان ونوجوانان در رشته ی شاهنامه خوانی فعالیت دارد و افتخارات زیادی در این عرصه برای شهرستان و استان خراسان به ارمغان آورده است.

وی فرزند مورخ، پژوشگر و نویسنده بزرگ کشور استاد کلیم الله توحدی هستند و در کودکی شاهنامه را در محضر پدرشان فرا گرفته اند.

به گفته وی، خانه پدری، کانون فرهنگی و ادبی بود و بسیادی از نویسندگان و بزرگان و ادیبان کشور به آنجا رفت و آمد داشتند و همواره شانس دیدار با بزرگانی چون دکتر فریدون جنیدی ، استاد هوشنگ جاوید، دکتر اشرف زاده، دکتر محمدمجعفر یاحقی، دکتر محمد رضا راشد؛ استاد محمود دولت ابادی، استاد نادر ابراهیمی و....را داشته و همواره از سخنان و کلامشان بهره مند بوده.
در حال حاضر وی در حال آماده شدن برای اجرای نمایش زال و سیمرغ و زاده شدن رستم به دو زبان فارسی و انگلیسی ' با کودکان ۷ تا ۹ سال است.

وی، دوره ی تنبک نوازی برای هنر نقالی را زیر نظر استاد آرش قویدل دوره ی مهارت های بیان و آواشناسی را زیر نظر استاد فرشید تمری و دوره ی ریتم، بدن و حرکت را زیر نظراستاد حسام حصاری گذرانده است.

برخی از سوابق وی به شرح ذیل است:
۱- هفت سال سابقه ویراستاری و نمونه خوانی کتابهای تاریخی ، ادبی دوره حرکت تاریخی کرد به خراسان و
نادر صاحبقران به کوشش استاد کلیم الله توحدی
۲- سابقه تدریس شاهنامه، کلیله و دمنه، گلستان سعدی و مثنوی معنوی در آموزشگاه ها و پیش دبستانی ها، دبستان ها، موسسات و ارگان ها خصوصی
۳- آموزش تخصصی شاهنامه خوانی همراه با ریتم ، حرکت و مهارت های بیان و آواشناسی
۴- اجرای تئاتر زال و سیمرغ در حضور مدیران آموزش و پرورش ناحیه ۶ و شهرداری ناحیه ۹ مشهد
۵- اجرای تئاتر هفت خوان رستم با دو گروه دختران و پسران در حضور مدیران آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد و شهرداری ناحیه ۹ مشهد
۶- برگزاری دوره های ماهانه اساطیر و افسانه برای نوجوانان و تحلیل فلسفی و نقد شناختی و مقایسه آنها با اساطیر ملل
۷- ضبط کتاب صوتی چهل دستان (افسانه ها و داستان ها) همراه با آموزش گویندگی

405416