تشرف 10 هزار زائر پیاده به مشهد در ایام دهه کرامت

بیش از ۱۰هزار زائر پیاده در قالب ۱۳۴ کاروان بزرگ وکوچک ایرانی و چهار کاروان عراقی مهمان مشهد خواهند بود.
تصویر تشرف 10 هزار زائر پیاده به مشهد در ایام دهه کرامت

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) اظهارداشت: به علت کرونا دو سال است که در ایام دهه کرامت زائر پیاده نداریم و امسال با همت مدیران کاروان‌ها و آمادگی ایستگاه‌های صلواتی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی میزبان زائران پیاده امام رضا (ع) از شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه،فریمان،سرخس،قوچان ،علی آبادکتول،تهران،کرج،شهریار،ورامین،همدان، کربلا و نجف هستیم .

وی افزود: این کاروان‌ها از 15 تا 17 خرداد 1401 در مسیر راه‌های ارتباطی به مشهد خواهند بود و بدین منظور با هماهنگی‌های قبلی با مدیران ایستگاه‌های صلواتی در مسیر نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر، 6 ایستگاه صلواتی ثابت و 10 ایستگاه سیارفعال که خدمات رفاهی، فرهنگی و درمانی به زائران پیاده در مسیر ارائه می‌دهند و در مسیر قوچان به مشهد، از ورودی گلبهار تا مشهد 3 ایستگاه، در مسیر سرخس ایستگاه میقات‌الرضا و در مسیر فریمان ایستگاه‌های فرهادگرد، تپه سلام،بهشت رضا و شهرداری در ایام منتهی به ولادت امام رضا (ع)فعال هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: در سه ایستگاه مسیر نیشابور و یک ایستگاه مسیر قوچان و یک ایستکاه مسیر سرخس و فریمان اسکان و خواب شبانه پیش بینی شده است .

وی تصریح کرد: همه هزینه‌های خدمات به مهمانان امام رضا(ع) توسط خیرین در مسیر تدارک دیده شده و حتی ایستگاه صلواتی مکتب ال محمد (ص)در مسیر چناران و میقات الرضا سرخس علاوه بر پخت عذا در صورت تامین آرد مورد نیاز نان صلواتی به زائران و مسافران خواهند داد .

رضائی از معاونت زیارت استاناری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، سازمان صمت و ستاد تنظیم بازار خواست با توجه به افزایش قیمت اقلام مصرفی خوراکی شامل نان، برنج، گوشت، مرغ، روغن و قتد و شکر،در صورت امکان برای زائران پیاده به میزان مصرفی که مدیران ایستگاه‌ها اعلام می‌کنندبا نرخ مصوب تعیین سهمیه کنند.

وی درباره اسکان زائران پیاده در مشهد گفت:زمان حضور عزیزان زائر پیاده در مشهد یکروز است و مدیران کاروان‌ها پیش بینی‌های لازم برای اسکان را انجام داده اند و برای آن دسته از زائرانی که امکانات اسکان ندارند، واحد اسکان جمعیت خدمتگزار با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط پیش بینی لازم را انجام داده اند .

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) تعداد زائران پیاده عراقی را 65 نفر ذکر کرد که در قالب 4 کاروان از شهرهای کربلا و نجف پیاده به سمت مشهد در حرکت هستند .

وی خاطرنشان کرد:همانطور که در ایام مناسبتی مشهد شاهد حضور زائران پیاده است، علاقمندان به ساحت مقدس رضوی هر ساله در قالب کاروانی منظم برای عرض ادب و عزاداری و شرکت در همایش بزرگ راهپیمائی اربعین از مشهد پیاده عازم کربلا می‌شوند.

رضائی تصریح کرد: علاقمندان به حضور در این کاروان که امسال بیست و یکمین سفر پیاده خود را از مشهد به کربلا در روز 17 مرداد ماه آغاز خواهند کرد لذا تا پایان خرداد مهلت دارند با شماره نلفن ثابت 33712305 کد 051 و یا همراه 09159101510 تماس و ثبت نام نمایند.

399930