خراسان رضوی

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان فردوسی تا حرم مطهر رضوی هر ساله در این مسیر موکب و ایستگاه های صلواتی پا برجاست و مردم از این مسیر تا حرم امام رضا عزاداری می کنند.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد:

بررسی زمین‌خواری گسترده در جنوب مشهد

فراکسیون محیط زیست مجلس در بازدید از جنوب مشهد، جاده کمربندی و ساخت و سازهای غیرمجاز، بر لزوم رسیدگی سریع به موضوع زمین خواری گسترده در این منطقه تاکید کرد.
اربعین تا شهادت امام رضا (ع)؛

ورود به مشهد ممنوع شد!

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به مشهد از روز اربعین تا سالروز شهادت امام رضا (ع) ممنوع است.

توصیه معاون استاندار خراسان رضوی به زائران امام رضا(ع)؛

لزوم رعایت مصوبات ستاد کرونا جهت جلوگیری از وقوع پیک ششم در مراسم دهه پایانی صفر

معاون هماهنگی و مدیریت اموز زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس اظهار نظرهای کارشناسان حوزه بهداشت مبنی بر احتمال وقوع پیک جدید کرونا از اواخر مهر ماه، تاکید داریم که مردم به مصوبات ستاد کرونا عمل کنند تا مراسم‌ دهه پایانی صفر باعث شیوع بیماری و بروز پیک جدید در کشور و استان نشود.
نغندر یکی از روستاهای ییلاقی مشهد است. این روستای محصور شده در میان کوه ها، در دره ای قرار دارد که دامنه کوه بینالود است. این روستا در گذشته «نوغان دره» نام داشت. نوغان به معنی ابریشم است و به نظر می رسد وجه تسمیه آن آب و هوای مطبوع و مناسب روستا بوده باشد.
فرزانه اسماعیل زاده

بوستان کوهسنگی مشهد

بوستان کوهسنگی به نام دو کوه که در مسیر رشته کوه های بینالود کشیده شده اند، شناخته می شود. این بوستان پس از گسترش شهر مشهد در سال 1340 خورشیدی به خیابان معروف کوهسنگی متصل شد. خیابان زیبایی که درختان آن از دیرباز تا کنون دارای شناسنامه هستند. پارک کوهسنگی جلوه های بسیار زیبایی از طبیعت را در گوشه و کنار خود به نمایش می گذارد.
صبح امروز (دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰) زلزله‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر مشهد و برخی از شهر‌های شمال شرق کشور را لرزاند.

شهردار مشهد گفت: حضور میهمانان خارجی در این مراسم نوید بخش تعاملات گسترده بین المللی مشهد در چهار سال آتی خواهد بود و مشهد را به لطف بزرگواران به بهشت سرمایه گذاری تبدیل خواهیم کرد.