خراسان رضوی

امام جمعه مشهد اعلام کرد که حمایت ملت ایران از انقلاب اسلامی و حضور مردم در جشن 22بهمن، با سال 1357 فرقی نکرده است و این موضوع به‌ویژه در نسلی که انقلاب را ندیده‌اند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.



رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت:رسیدن تعداد بیماران کرونایی بستری خراسان رضوی به هزار و ۱۱۵ نفر این رقم بالاترین میزان  بستری در ۲ هفته گذشته بوده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم بهره برداری از هزار و بیست و یکمین طرح هادی روستایی استان خراسان رضوی افزود که در سال ۱۳۸۴ بالغ بر هفت درصد از این واحد‌ها در کشور مقاوم سازی شده بود که این تعداد امروز به ۵۰ درصد رسیده است.
تولیت آستان قدس رضوی در پیامی از مردم برای حضور در یوم الله ۲۲ بهمن دعوت کرد و افزود که «تحقق مردم‌سالاری دینی» و «مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود» دو شاخصه و دستاورد مهم انقلاب اسلامی ما بوده که از آن، الگویی در سطح جهانی ساخته و ثابت کرده است که می‌توان در پرتو تعالیم و آموزه‌های دین مبین اسلام، حکومتی دینی و مردمی برپا کرد و حقانیت آن را به اثبات رساند.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پیامی به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد که ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی یک ضربه سهمگین برپیکره استکبار جهانی بوده است. همه اقشار ملت ایران در مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بوده اند و عهد و میثاق مردم با ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی روز به روز مستحکم تر شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه 59 کتابخانه اعلام کرد که وظیفه مسئولین در رده‌های مختلف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
انقلاب برهم زننده نظمی بود که طاغوت بنیاد نهاده بود و بر پایه های آن، کاخِ امیال خود را بنا می کرد. تخت می گذاشت و بر تخت می نشست بی آنکه نگاهی به زیر بیاندازد که پایه های تخت اش در "حسرت زار" چه مردمی قرار گرفته است و گوهر هایی که بر تاجش می درخشد، اشکِ یتیمانِ یک ملت است.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اعلام کرد که از چند ماه قبل پرونده‌هایی در مراکز انتظامی تشکیل شده بود که محتویات آن‌ها نشان می‌داد، گروه مخوفی از تبهکاران نقابدار پل‌های هوایی را ناامن کرده اند و از عابران پیاده روی آسمان شهر با تهدید قمه زورگیری می کردند، اعضای این گروه نقابدار دستگیر شدند.
جمعی از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف طی بازدید از مجموعه موزه‌ها و  بخش‌های مختلف کتابخانه آستان قدس رضوی اقدامات فرهنگی، تبلیغاتی و دینی در  معرفی نفایس موجود در آستان قدس رضوی را شایسته و مایه افتخار شیعیان در جای جای دنیا دانست و  خواستار تعامل و همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی با کتابخانه‌های عراق شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به آغاز پیک ششم پاندومی کرونا در کشور همزمان با یوم الله بیست و دوم بهمن علاوه بر  راهپیمایی خودرویی و موتوری ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، “راهپیمایی مجازی برگزار می شود..
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که واکسیناسیون کودکان 5تا ۹سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه با ۲نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک آغاز شده است
در سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر صحنه حضور گروه‌های موسیقی اقوام خواهد بود. در این جشنواره ‌گروه‌هایی از مناطق مختلف ایران نظیر خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، کردستان، آبادان، سیستان و بلوچستان، تربت جام و بندر عباس در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌روند.
در پی درگذشت‌ نویسنده فاضل به اصول اخلاق و صاحب صفا و خادم امام مهربانی ها فیلمساز و پژوهشگر برجسته خراسانی مرحوم‌ استاد سعید تشکری، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیام های درگذشت این هنرمند را به خانواده گرامی، دوستان، همکاران اهل قلمشان و به‌ویژه مردم‌ شریف خراسان تسلیت گفتند.