تعطیلی دوباره مشهد

فعالیت‌های ورزشی در کلیه مراکز آموزشی و مجموعه‌های ورزشی رو باز امروز در شیفت عصر شهرستان مشهد تعطیل شد.
تصویر تعطیلی دوباره مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی و گزارش‌های رسیده اعلام کرد، فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای ورزشی رو باز تعطیل و فعالیت های ورزشی مجموعه های ورزشی رو باز در شیفت عصر تا پایان امشب، در شهرستان مشهد تعطیل خواهد بود.

مهدی اله پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهارداشت: نظر به پیش بینی تداوم گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی استان در شهرستان مشهد و تأکید بر وضعیت هشدار سطح نارنجی براثر پدیده گرد و غبار، و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده و بر اساس شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار اقدامات زیر مصوب و جهت اجرا ابلاغ میگردد.

وی افزود: پس از بررسی های فنی در کارگروه تعطیلی فعالیت های ورزشی در کلیه مراکز آموزشی و همچنین تعطیلی فعالیت های ورزشی مجموعه های ورزشی رو باز امروز در شیفت عصر تا پایان امشب در شهرستان مشهد مصوب گردید.

اله پور تصریح کرد: با عنایت به اهمیت سلامت دانش آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش نسبت به اعلام وضعیت هشدار برای دانش آموزان حساس و دارای بیماری زمینه ای در شیفت عصر، اطلاع رسانی عمومی را انجام و تمهیدات لازم را به عمل آورد.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، با عنایت به شرایط جوی و قوع پدیده گرد و غبار توصیه می شود، شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

اله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام نمایند.

گفتنی است؛ اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه ها و نهادهاست.

منبع: تسنیم

533102