مدیر کل استاندارد خراسان رضوی:

تخلفات حوزه استاندارد را پیامک کنید

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: شهروندان در این استان می توانند تخلفات مختلف در خصوص تولید کالای غیراستاندارد و یا فاقد علامت استاندارد را به شماره اختصاصی این استان، ۱۰۰۰۹۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.
تصویر تخلفات حوزه استاندارد را پیامک کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد سجادی عطار روز شنبه با گرامیداشت ۲۲ مهرماه، روز جهانی استاندارد افزود: همچنین شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۱۷ تخلفات و یا مسائل مرتبط با استاندارد را به کارشناسان مرتبط با اداره کل استاندارد خراسان رضوی در ساعات اداری منعکس نمایند.

وی بیان کرد: طی ۱۲ ماه گذشته ۲۶۷ فقره پروانه استاندارد اجباری و ۳۳ فقره پروانه استاندارد اختیاری برای واحدهای تولیدی و خدماتی خراسان رضوی صادر شده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده چهار هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از مراکز تولیدی و ۱۶ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا صورت گرفته است که برای تخلفات حوزه استاندارد در واحدهای عرضه ۱۵۰ مورد حکم توقیف واحد صنفی صادر شده است.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت نیز پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

منبع: ایرنا

533602