خراسان رضوی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بانک شهر همواره با حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای ، ضمن برآورد ساختن نیازهای مشتریان شبکه بانکی در جهت پیشرفت کلانشهرها نیز گام های استواری برداشته است.
شاندیز مشهد یکی از شهرهای خراسان رضوی است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. در این منطقه دره‌های باصفا و رودهای پرآبی وجود جاری است و یکی از اصلی‌ترین مکان‌های توریستی این استان به‌حساب می‌آید. وقتی وارد شاندیز می‌شوید، درخت‌های سربه‌فلک کشیده‌ای را مشاهده می‌کنید که جذابیت این شهر زیبا را دو چندان کرده و آن را بسی تماشایی کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن توزیع بنزین را دچار مشکل کرد تا شورشی در مردم ایجاد کند و پمپ‌های بنزین تحت فشار قرار گیرد و یک بحران اجتماعی شکل گیرد اما هوشیاری مردم و مسئولان این توطئه را خنثی کرد.
ابراز نگرانی مسئولان حوزه درمان مشهد:

کاهش مراجعات مردم برای واکسیناسیون، نگران کننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: توصیه اکید ما به مردم این است که هرچه سریع‌تر جهت دریافت واکسن کرونا به یکی از مراکز واکسیناسیون ثابت، تجمیعی، خودرویی و سیار اتوبوسی مراجعه کنند و انجام این کار حیاتی را به تأخیر نیندازند تا برای خودشان و دیگران مشکل ایجاد نشود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا شرایط برای شکوفا شدن دانشجویان و استعدادهای نهفته آن‌ها فراهم شود گفت: سعی بر آن است که دانشجویان نخبه در جایگاه مناسب خودشان قرار گیرند.
سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه دختران در مشهد خبر داد و گفت: این هنرستان در ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد با سه رشته گرافیک، سینما و تئاتر راه‌اندازی می‌شود.
نماینده بیمه رازی در مشهد:

همکاری با شرکت بیمه رازی لذت بخش است

پنجمین رویداد یکشنبه‌ها با نماینده‌ها توسط مدیر روابط عمومی شرکت بیمه رازی با سه نماینده از شهر مشهد مقدس همزمان با اولین سفر استانی مدیرعامل این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، افزایش میزان ضایعات به‌ویژه در محصولات کشاورزی را در حقیقت تضییع آب‌های زیرزمینی و قابل شرب می‌داند و می‌گوید: اصلاح الگوی کشت در این راستا و تولید با فناوری‌های نوین و استفاده از محصولات کم آب باید به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی کرد.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد از برداشت پنبه از هزار و ۶۰۰ هکتار کشتزار این شهرستان شرقی خراسان رضوی خبر داد و گفت: سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ترافیک در خروجی‌های مشهد پُرحجم و نیمه سنگین است و ۱۷۰ تیم گشتی در جاده‌های استان در حال فعالیت هستند.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ورود محموله کروکودیل سفارشی مشهد به کشور خبر داد و گفت: ۸۰ سر کروکودیل پرورشی در قالب نخستین محموله وارداتی از کشور مالزی به تهران رسید که در امروز و فردا برای پرورش و تکثیر به تنها مزرعه پرورش کروکودیل وارد مشهد می‌شود.
رئیس اتاق اصناف مشهد از فراهم شدن امکان فعالیت مجدد تالارهای پذیرایی در فضای سربسته خبر داد و گفت:  رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، فست فودها، کافی‌شاپ، آبمیوه فروشی‌ها و باغ تالارها می‌توانند در فضای بسته با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی خبر داد:

پاییز کم باران در انتظار خراسان رضوی

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه پاییز کم باران در انتظار خراسان رضوی است گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که میزان بارش خراسان رضوی و دیگر مناطق شمال‌شرق کشور در ماه‌های مهر و آبان امسال قابل توجه نیست و کمتر از حد معمول خواهد بود.
همزمان با فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان؛

ناشنوایان خراسان رضوی صاحب موزه شدند

موزه آنلاین «سکوت در هیاهو» با همکاری کانون ناشنوایان خراسان رضوی و موزه آستان قدس رضوی همزمان با فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان، طراحی و رونمایی شد.
روستای دولت آباد در غرب مشهد قرار گرفته است و 45 کیلومتر از مشهد فاصله دارد، این روستا از بخش های گلبهار در شهرستان چناران می باشد و یکی از قدیمی ترین روستاهای مشهد است که می توان گفت قدمتی 1000 ساله دارد. نام قدیم این روستا گلشن آباد بوده که پس از مدتی به خرم دره و سپس به دولت آباد تغییر یافته است.