بوشهر

پنجمین ایثار ماندگار در سال جاری؛

اهدای قلب جوان ۲۷ ساله دشتستانی

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اهدای قلب جوان ۲۷ ساله دشتستانی خبر داد و گفت: با ایثار خانواده جوان ۲۷ ساله دشتستانی هشتاد و پنجمین اهدای عضو در استان بوشهر انجام شد.
نیروهای قراردادی پزشک خانواده (نیروهای روانشناس، بهیار، مراقب سلامت و...) از جمله افراد زحمتکشی هستند که در این شرایط کرونایی در کنار دیگر پرسنل با جان و دل کار می کنند ولی متاسفانه از ابتدای سال تاکنون تنها دو حقوق دریافت کرده اند. در این گزارش اتحاد خبر به قسمتی از مشکلات و درخواست های آن ها پرداخته شده است.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز به همه گروه‌های خونی اعلام کرد: پویش نذر خون در بوشهر تا اربعین ادامه دارد.
یادداشت/احمد خواجه حسنی

برگ ریزان انسانی

در گرمای عطش انگیز تابستان، خزانی تلخ و اندوهناک بر پهنه ی ایران درمانده سایه افکنده و برگ ریزان انسانی را در این روزگار بد سگال و سیاه رو به تباهی شاهدیم. روندی شوم و اسفناک، روزمره و روتین که گویا به سنت معهودی بدل شده و تلفات انسانی بدین سان به وضعیتی عادی نمود پیدا کرده است
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه روند بستری‌ها و فوتی‌ها روزانه در استان بوشهر افزایش یافته است؛ گفت: فوتی‌های کرونایی اکنون روزانه به بیش از ۲۰ نفر رسیده و تنها در ۲۴ روز مرداد ۲۰۰ مورد فوتی ثبت شده است.
بالاخره دوره‌ی پنجم شوراهای شهر و روستا به پایان رسید و شورای ششم در میان امید و انتظار بیش از پیش مردم شهرها و روستاهای مختلف فعالیتش را آغاز کرد تا فصل تازه‌ای از فعالیتهای اجرایی شهرداران و دهیاران نیز در اقصی نقاط کشور آغاز شود.