بوشهر

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد ساکنین متولد ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۸ استان‌ بوشهر می توانند برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.
رییس شورای شهر بوشهراعلام کرد: مقرر شد شهرداری لایحه کاهش عوارض را هفته آینده به شورا ارسال کند و به مناسبت هفته دفاع مقدس ما لایحه را که افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ خواهد داشت تصویب خواهیم کرد.
پویش ملی شور عاطفه‌ها با هدف کمک به تامین مایحتاج دانش‌آموزان نیازمند از ۲۰ شهریور در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ۱۱ مهر ادامه دارد.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، از آرمان حاجب یکی از کم سن و سال ترین دوستداران و همیاران طبیعت در استان بوشهر که چندی پیش با فداکاری و تلاش جانانه خود در مهار آتش سوزی در ماهور روستای محمدجمالی در بخش شبانکاره نقش به سزایی ایفا کرده بود، طی آئینی تقدیر کرد.
عملیات اجرایی پروژه ساخت بازارچه اصلی ساحلی دیلم استان بوشهر که براثر آتش سوزی در سال گذشته تعطیل شده بوده روز یکشنبه در آیینی با حضور مسئولان و مالکان واحدهای تجاری آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، جم، کنگان و تنگستان از حالت قرمز خیلی پرخطر به نارنجی پرخطر؛ تمام شهرستان‌های استان از حالت پرخطر کرونایی خارج شدند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اعلام هشدار زرد از عصر امروز تا جمعه نسبت به وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی در شمال خلیج فارس و برخی از نقاط شمالی و مرکزی این استان خبر داد.
تاریخچه عزادارای برازجان در گفتگوی اتحاد خبر با مسعود‌آتشی؛

نوحه خوانان، دمام زنان و شبیه خوانان قدیمی برازجان چگونه عزاداری می کردند؟

به مناسبت ماه محرم، به بررسی تاریخچه عزاداری برازجان پرداخته شده است. در اولین قسمت با مسعود‌آتشی پژوهشگر برازجانی به گفتگو نشسته ایم. وی در این گفتگو به تاریخچه عزاداری در برازجان، شیوه عزاداری، نوحه خوانان و دمام زنان قدیمی، دو نعش قدیمی قجر و کمارجی، سه اتفاق نادر در عزاداری و ... می پردازد که شما را به ماحصل این گفتگو دعوت می کنیم
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهراز مورد رسیدگی قرار گرفتن یکهزار و ۵۳۷ شکایت در حوزه کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی این سازمان و ادارات تابعه در پنج ماه نخست امسال خبر داد.
کارشناس هواشناسی بوشهر اعلام کرد: وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: از آغاز زمان صید میگو در استان تا کنون، صیادان هزار و ۴۶۲ تن میگو صید کرده‌اند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خرما از سطح ۳۴هزار هکتار از نخیلات این استان خبر داد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح و اجرایی شدن ۲۱ پروژه راهداری به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار در این استان همزمان با دومین روز از بزرگداشت هفته دولت خبر داد.