هشدار تردد دریایی در بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج و متلاطم شدن خلیج‌فارس در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت:جلوگیری از تردد شناورها در این شرایط جوی برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی یک ضرورت است.
تصویر هشدار تردد دریایی در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، فرج‌الله شکوهی‌پور در بوشهر با اشاره به تداوم وزش باد روی خلیج‌فارس گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با تداوم وزش بادهای شمالی بر روی خلیج فارس، سواحل به‌ویژه نواحی مرکزی و جنوبی استان بوشهر، در برخی از ساعات مواج است.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته ضمن افزایش پوشش ابر، با وزش بادهای جنوبی در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، دریا در نوار ساحلی استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت 10 تا 32 گاهی تا 38 کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا 44 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر را تا 2 متر اعلام و خاطرنشان کرد: در سواحل شمالی استان بوشهر موج دریای خلیج فارس 60 تا 120 سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی استان به بیش از 2 متر رسید.

وی با تاکید بر خودداری از تردد دریایی در این وضعیت آب و هوایی و تلاطم دریا گفت: جلوگیری از تردد شناورها به‌ویژه قایق‌های تفریحی و صیادی در این شرایط جوی برای پیشگیری از هر گونه خسارت و حوادث احتمالی یک ضرورت است.

منبع: تسنیم

587279