بوشهر

فرمانده انتظامی بوشهر گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی بندو در شهرستان عسلویه موفق شدند ۵۰۰ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه کامیون در پوشش بار هندوانه کشف و دو نفر سوداگر مرگ را دستگیر کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: چهار صیاد گم شده در آب‌های خلیج فارس پس از گذشت چهار روز سالم پیدا شدند و اکنون با رسیدن شناور ناجی در مسیر ساحل بندر دیر و بازگشت به کانون گرم خانواده‌های خود هستند.
رئیس اداره ایمنی بنادر استان بوشهر خبر داد؛

شناور باری شارجه - آبادان غرق شد/ ۷ نفر از سرنشینان نجات یافتند

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناور باری در مسیر شارجه - آبادان غرق شد و هفت نفر از سرنشینان این شناور نجات یافتند.
مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اظهار داشت: ۹۰ درصد جایگاه‌های سوخت به حالت عادی خود با نرخ بنزین سه هزار تومانی و نفت و گاز ۶۰۰ تومانی برگشته‌اند و هر لحظه در این آمار در حال افزایش است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر از ساماندهی دستفروشان این شهر خبر داد و گفت: اساس کار ساماندهی دستفروشان است، نه حذف آنها، زیرا معتقدیم که آن‌ها افراد آسیب‌پذیر هستند و  شهرداری در حال تهیه یک طرح ساماندهی جهت تعیین محل‌هایی به عنوان بازارچه‌های دستفروشی برای استقرار آن‌ها می‌باشد که نه کسبه ما آسیب ببینند و نه چهره سیما و منظر شهری آسیب ببیند و این دستفروشان هم به فعالیت خود بپردازند.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر اظهار داشت: از مهرماه سال قبل تاکنون یک‌هزار و 200 میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر کشف و در این راستا 353 فروند شناور حامل کالای قاچاق توقیف شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

آغاز توزیع بذر گندم و کود بین کشاورزان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توزیع ۱۱هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر و ۱۸ هزارو ۸۰۰ تن کود اوره در بین کشورزان استان بوشهر خبر داد.
در سفر نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد و کشاورزی به استان بوشهر به انجام رسید؛

بازدید از طرح های تأمین مالی شده از سوی بانک صنعت و معدن

احمد تشکینی رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مسؤل طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هیأت همراه در سفر به استان بوشهر از چندین واحد صنعتی که از سوی بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده اند، بازدید نمودند.
استاندار بوشهر با بیان این‌که هر جا دشمنان ما، آمریکا و هم‌پیمانانش وارد می‌شوند منشأ ناآرامی و بدبختی ملت‌ها هستند، اظهار داشت: نیروهای مسلح ما در هر منطقه‌ای وارد می‌شوند عامل صلح و امنیت و آرامش هستند.
فرماندار گناوه گفت: وقوع دو زمین لرزه بامداد روز جمعه در گناوه ۳ مصدوم بر جا گذاشت و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر گناوه:

شهردار جدید گناوه مشخص شد

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه از انتخاب «جواد رستمی» به عنوان شهردار جدید این بندر توسط شورای اسلامی شهر گناوه در بیستمین جلسه این شورا خبر داد.
خرما یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشور ما، ایران است و با توجه به ترکیبات و خواص آن، میوه‌ای منحصر به فرد است. به دلیل ارزشمندی میوه خرما، در متون قدیمی از درخت نخل، به نام درخت مقدس، درخت زندگی و قوت (نان) کویر یاد شده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش ظرفیت تولید خوراک طیور خبر داد و گفت: زنجیره مرغ در استان بوشهر تکمیل می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع جهت بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از مهر در این استان آغاز می‌شود.
روز شنبه ۲۷ شهریور و همزمان با روز جهانی "پاکسازی"، دوستداران محیط زیست در برازجان دست به حرکتی نمادین زدند و با حضور در یکی از بوستان‌های شهر برازجان ضمن پاکسازی این بوستان محله‌ای، با شهروندان در خصوص ترویج فرهنگ زیبای "دوستی با محیط زیست" به گفتگو پرداختند.
این روزها شاهد برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح منطقه ای و جهانی هستیم.بازی های جام جهانی فوتسال و حضور تیم ملی مقتدر ایران و رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2021 و دیدارهای پرسپولیس زلزله، که همه این مسابقات در کلاس بین المللی و جهانی در حال برگزاری است.