افتتاح پایانه نفتی جاسک

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به پایانه نفتی شمال و جاسک گفت: پایانه نفتی جاسک در سواحل مکران قرار دارد و امسال فاز نخست پایانه نفتی صادراتی جاسک افتتاح می‌شود.
تصویر افتتاح پایانه نفتی جاسک

به گزارش سایت خبری پرسون، از بوشهر، عباس غریبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر جهاد تبیین را یک فریضه مهم در اطلاع‌رسانی توسعه و پیشرفت‌ها دانست و اظهار داشت: در این عرصه اصحاب رسانه نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به وجود صنایع مهم و تأسیسات قابل توجه نفتی، پتروشیمی و گاز در استان بوشهر گفت: بوشهر به‌عنوان قطب انرژی کشور محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران وجود 13 پالایشگاه گاز، 24 مجتمع پتروشیمی و تأسیسات مهم در حوزه نفت و صادرات را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع در عرصه توجه به زیرساخت‌ها و نیازهای مردم در مناطق شهری و روستایی در اولویت قرار گرفته است.

غریبی با اشاره به استقرار فعالیت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در 5 منطقه از کشور خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به استقرار بزرگترین پایانه در خارگ و عسلویه تمرکز ویژه‌ای به استان بوشهر شده است.

وی صادرات 95 درصد نفت خام کشور از استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دومین پایانه مهم نفتی پس از جزیره خارگ، عسلویه در عرصه پایانه میعانات گازی است که در 2 حوزه خشکی و ساحلی فعالیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به پایانه نفتی شمال و جاسک گفت: پایانه نفتی جاسک در سواحل مکران قرار دارد و امسال فاز نخست پایانه نفتی صادراتی جاسک افتتاح می‌شود.

غریبی با بیان اینکه پایانه نفتی جاسک دارای یک‌هزار کیلومتر خط انتقال با خط لوله 42 اینچ است افزود: با افتتاح پایانه نفتی جاسک، ایران 500 مایل دریایی به مشتریان خود نزدیک‌تر می‌شود.

وی از افزایش صادرات نفت خام خبر داد و گفت: تولید نفت خام در کشور به بیش از 3.4 میلیون بشکه در روز رسیده که بخشی از آن به مصرفی داخلی اختصاص دارد و بخشی دیگر هم صادر می‌شود که نسبت به سال 1400 افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

586662