بوشهر

محمدعلی نژاد معروف به محمد بارو، ساکن خورموج رکورددار سبیل در ایران پس از یک دوره بیماری صبح امروز در زادگاهش دشتی واقع در استان بوشهر درگذشت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر ‌گفت: از میزان ۶۶ میلیون متر مکعب روان‌آب حاصل از بارش‌های هفته جاری ،۶۰ میلیون متر مکعب آن بصورت ذخیره در پشت سدها،تغذیه سفره های آب زیرزمینی، تغذیه تالاب‌ها و ورودی به شبکه های آبیاری استان ذخیره و مهار شد.
رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان به شدت درحال افزایش است و ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به این بیمارستان مبتلا به ویروس کرونایی هستند.
کم آبی، کمبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و از همه مهم‌تر حضور دلال‌ها، دغدغه‌های نخل‌دارانی‌ست که این روزها با دست‌های پینه‌بسته محصولات خود را برداشت می‌کنند و امیدوارند با تمهیدات اندیشیده شده دیگر شاهد این مشکلات نباشند.
استاندار بوشهر با اشاره به فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بندر آزاد بوشهر گفت: بندر آزاد بوشهر به‌هیچ‌ وجه به سمت واردات کالا به جز در آن محدوده‌هایی که دارای تعریف شده قانونی است و نیاز به کالاهای اساسی باشد، حرکت نمی‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: بیشترین میزان بارش‌های این استان در روز گذشته با ۸.۵ میلی‌متر در عسلویه به ثبت رسید.
معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: برداشت "خارک" (نخستین مرحله میوه و نوبرانه درخت نخل ) از سطح ۳۱هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نخیلات این استان آغاز و به بازار عرضه شد.
استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز سفر جدید لنج‌های تجاری این استان صادر شده و سفر جدید این لنج‌ها به بنادر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بزودی ابلاغ می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا خبر داد و گفت: مردم استان بوشهر منتظر گرمای ۵۰ درجه باشند.
درختان مقاوم و شیرین بار نخل استان بوشهر در سال جاری علاوه بر تشنگی ناشی از خشکسالی های متوالی به آفتی خوره مانند مبتلا شده اند که بر جان و تنشان زخم های کاری به یادگار گذاشته و خاموش و بیصدا قامت آنها را از درون تهی و به مرور زمان سرنگون می‌کند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر:

بوشهری‌ها برای دریافت خسارت ناشی از خاموشی‌ ها پرونده تشکیل دهند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مردم می‌توانند برای وسایل برقی خود که به سبب قطعی برق خسارت دیده‌ است تشکیل پرونده دهند تا در اولین فرصت کارشناسی لازم صورت گیرد و خسارت وارده به آنها پرداخت شود.