آذربایجان غربی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تانکرهای حامل مواد سوختی انباشت شده در مرز تمرچین پیرانشهر، تا روز دوشنبه از مرز باشماق مریوان استان کردستان وارد عراق می شوند.
سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه پس از شکست تیمش گفت: به تیم گنبد برای بازی خوبش تبریک می‌گویم، امروز حقشان پیروزی بود و ما نیز دوباره دچار بدشانسی شدیم و دیگر دریافت‌کننده قدرتی خود را نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از دست دادیم و همین کار را برایمان سخت کرد، ما تلاش خواهیم کرد در بازی سوم برنده از زمین بیرون بیاییم
دبیر هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تیم آذربایجان‌غربی در بخش تیمی مسابقات، در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به مقام نخست دست یافت و در رده‌های سنی نونهالان و بزرگسالان به عنوان سوم رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

افزایش 30 درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 340 نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد70 نفر در مراکز درمانی بستری هستند و این آمار حدود ۳۰ درصد بیشتر از آمار یک ماه گذشته است .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: افرادی مجاز به سفر هستند که از قبل محل اسکان و اقامت خود را انتخاب و رزرو کرده باشند و این افراد بایستی مراکز اقامتی را برای اسکان خود انتخاب کنند که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت باشد و طی نوروز به طور جد از اسکان افراد در مراکز غیر مجاز، مهمان‌سراهای دولتی، چادرها و یا فضاهای غیر مجاز ممانعت به عمل خواهد آمد.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه استقرار و حضور فیزیکی گسترده بازرسان استاندارد در گمرکات مرزی و بازارهای مناطق خاص استان مورد نیاز است، گفت: تلاش برای ایجاد تجهیزات استانداردسازی در استان و صرفه‌جویی در وقت برای جلوگیری از متضرر شدن سرمایه‌گذار و واردکنندگان از نیازهای امروز استان است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تدوین استانداردهای لازم برای ورود سیب درختی استان به بورس کالا خبر داد و گفت: آذربایجان‌غربی با تولید یک میلیون و 200 هزار تن در سال قطب تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود که ارزش اقتصادی بالایی برای منطقه و کشور به همراه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سرانه کم آموزشی استان در مقایسه با سرانه کشوری، گفت: بهبود وضعیت آموزش در استان نیازمند توجه ویژه دولت، مجلس شورای اسلامی و خیران مدرسه‌ساز است.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی

لزوم ارائه خدمات قانونی به مناطق حاشیه نشین

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری ساکن در مناطق حاشیه نشین استان، گفت: دستگاه‌های اجرائی باید در ارائه خدمات قانونی به مناطق حاشیه نشین اهتمام جدی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به کشتار مرغ به میزان نیاز در کشتارگاه‌های استان گفت: متاسفانه روند توزیع مرغ در استان مطلوب نیست و دستگاه‌های نظارتی باید روند نظارت بر توزیع مرغ را تشدید و اصلاح کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان نقده گفت :در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان موفق شدند با همکاری عوامل انتظامی یک دستگاه خودروی سواری را در حین حمل مواد مخدر در محور های مواصلاتی شناسایی کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

اقتدار مجلس نباید خدشه دار شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع از شان و منزلت مجلس و حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان برعهده هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است؛ نباید اجازه داد اقتدار مجلس خدشه‌دار شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با راه‌اندازی خط لوله انتقال سوخت تبریز- خوی – ارومیه، از تردد حدود ۷۵۰ تانکر تریلی حامل سوخت در جاده‌های این استان جلوگیری می‌شود که ثمرات بسیاری برای توسعه در پی خواهد داشت.