آذربایجان غربی

رییس قوه قضاییه با اشاره به سامان دهی بازارچه‌های مرزی استان گفت: معیشت مرزنشینان و مردم از اولویت‌های دستگاه است به طوری که باید واردات و صادرات از بازارچه های مرزی استان ساماندهی شود و بهبود وضعیت این بازارچه های از نکات تاکیدی است که حتما سازمان‌دهی وضعیت کولبری و پیله وری که هر دو امری ضروری است باید در استان اتفاق افتد .

رییس قوه قضاییه آیت الله سید ابراهیم رییسی در جریان بیست‌وسومین سفر استانی خود به‌همراه جمعی از مسئولان عالی قضائی ، صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند۹۹ از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه وارد استان آذربایجان‌غربی شد و مورد استقبال نماینده‌ولی فقیه استان و مسئولان استانی قرار گرفت.
دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم ، بازدید از نمایشگاه مشکلات اولویت‌دار استان ، شرکت در شورای اداری استان و شرکت در شورای قضائی آذربایجان‌غربی بخشی از برنامه های سفر رئیس دستگاه قضا به استان است.
رئیس قوه قضاییه در جلسه نشست با قضات و کارکنان قضایی آذربایجان غربی گفت: برای کاهش آمار پرونده‌ها و افزایش آگاهی مردم از مسائل حقوقی لازم است مسئولان قضایی استان مسائل حقوقی را از طریق رسانه ملی برای مردم آموزش دهند.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در حاشیه مراسم آزادی زندانیان گفت: تراکم جمعیت زندانیان در زندان مهاباد بیشتر از ظرفیت است و انتظار داریم برای این مساله توسط مقامات محلی چاره اندیشی شود.
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه ای در استان‌ها نهفته است گفت: استان‌ها می توانند الگوی کشور باشند چرا که در برخی استان‌ها الگوهایی داریم که می‌توانند زمینه گشایش کشور را در عرصه‌های مختلف را ایجاد کنند.
با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور در آذربایجان غربی؛

رونمایی از چهار محصول دانش بنیان تحریمی در راستای خود کفایی برای اولین بار در کشور

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید، شرکت‌های دانش بنیان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت در آذربایجان‌غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها یکی از موضوعاتی است که در استان مد نظر قرار دارد و با توجه به هجمه‌های فرهنگی موجود که ناشی از مرزی بودن استان است، ضرورت دارد به بخش فرهنگی بیش از پیش توجه شود و در راستای مقابله با این هجمه‌ها برنامه‌های مدونی پیش‌بینی شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد؛

لزوم رفع موانع پرورش تولید آرتمیا در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رفع موانع پرورش آرتمیا در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: در گذشته اگر با جدیت بیشتری به موضوع آرتمیا پرداخته می‌شد امروز ارزش صادرات این محصول بسیار روز افزون بوده و می‌تواند ارز عظیمی وارد کشور کند.
رییس قوه قضاییه در بازدید از مجتمع فولاد با اشاره به ضرورت تعجیل در راه‌اندازی این مجتمع تولیدی گفت: با عنایت به اینکه در این مجتمع تولیدی ماشین آلات و تجهیزات کامل مستقر شده و تجهیز ۸۵ درصدی امکانات صورت گرفته، تاخیر در راه اندازی آن هیچ گونه توجیهی ندارد و همه مسئولان و دست‌اندرکاران باید برای در مدار تولید قرار گرفتن این مجتمع، همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی در بدو ورود به آذربایجان غربی:

ایستادگی مقاومت و سلحشوری در برابر جریانات ضدانقلاب از افتخارات آذربایجان‌غربی است

رییس قوه قضاییه گفت: استان آذربایجان‌غربی در طول تاریخ دارای افتخارات بزرگی است از جمله این افتخارات می‌توان به مقاومت، سلحشوری و ایستادگی در برابر جریان‌های ضد انقلاب در این خطه اشاره کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

تولید ۶ میلیون اصله نهال در آذربایجان‌غربی/ فعالیت 61 نهالستان مجوز دار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تولید 6 میلیون اصله نهال در استان خبر داد و گفت: آذربایجان‌غربی قطب تولید نهال در کشور محسوب می‌شود و با تولید ۶ میلیون اصله پایه و نهال بذری و رویشی سالم و استاندارد در رتبه نخست تولید در کشور قرار دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

وضعیت شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ثابت اما شکننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گفت: طی 10روز گذشته شاهد افزایش تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها هستیم و وضعیت شیوع ویروس در استان ثابت اما شکننده است.
استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد؛

صدور ۱۷ هزار کارت کولبری در آذربایجان‌غربی


استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش تعاونی‌های مرزنشینان در کمک به اقتصاد کشور برای دور زدن تحریم ها گفت: ملاک اول در فعالیت تعاونی های مرزنشینان عمل به قانون است.

معاون توسعه تجارت و امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در بازار و کمبود روغن نباتی در استان آذربایجان‌غربی، 6 هزار تن روغن نباتی به قیمت تعاونی در بازار استان توزیع شد.
چهارشنبه سوری میراثی از پیشینیان که تا به امروز ماندگار است؛

چهارشنبه‌های رنگی آذربایجان‌غربی آب و آتش و باد و خاک

نوروز بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین عید مردم کشورمان است و رسم‌ها و آیین‌های نوروزی که در گوشه و کنار کشور برگزار می‌شود، بخشی از میراث معنوی و همچنین یکی از بزرگترین جاذبه‌های فرهنگی هر منطقه به شمار می‌رود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی تعداد490 نفر بر اثر بیماری سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 252 نفر مشکوک به کرونا و 307 نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.
در جلسه مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی آذربایجان غربی مطرح شد؛

اقتدار بدون عدالت هرگز بر صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد

رییس قوه قضاییه گفت: اقتدار بدون عدالت هرگز بر صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد و اعمال اقتدار همراه عدالت به نتیجه می‌رسد و قدرتمندی خالی از عدالت قیافه گرفتن بدون عمل است.