مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

بارش ها در حوضه دریاچه ارومیه افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۳ میلی‌متر بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ثبت شده ، این رقم طی امسال به ۲۲۰.۷ میلی‌متر افزایش یافته‌است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، اتابک جعفربی با اشاره به اینکه در حوضه دریاچه ارومیه میزان بارش 3.4 درصد افزایش یافته و به 220 میلی‌متر رسیده است اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۳ میلی‌متر بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ثبت شده ، این رقم طی امسال به ۲۲۰.۷ میلی‌متر افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به اینکه متوسط بارش بلندمدت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۲۱۰ میلی‌متر است، تصریح کرد: امسال در مقایسه با متوسط بارش بلندمدت نیز شاهد افزایش ۱۰ میلی‌متری و ۴.۸ درصدی بارش‌ها در این حوضه هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال بر خلاف حوضه دریاچه ارومیه، در حوضه زآب با کاهش بارش‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته روبرو بودیم به طوری که با وجود بارش ۵۰۱ میلیمتری در این حوضه، ۶۳ میلیمتر نسبت به مدت زمان مشابه سال آبی گذشته کمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حوضه ارس، بارش مناسبی طی سال آبی جاری داشته‌ایم به طوری که میزان بارش‌ها در این حوضه به ۱۲۷ میلی متر رسیده که ۱۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

آذربایجان‌غربی دارای سه حوضه آبریز شامل دریاچه ارومیه، رودخانه زاب و رودخانه ارس است و میزان بارش آنها به صورت روزانه رصد می‌شود.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ۲۷ ایستگاه باران‌‍سنجی دارد که ۶۰ درصد این ایستگاهها در حوضه دریاچه ارومیه قراردارند.

257565