مهدی باکری شهردار بی ادعا/فرماندهی که از رهبرمعظم انقلاب خواست برای شهادتش دعا کند

شهید مهدی باکری از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و الگویی بی بدیل برای جوانان امروزی است جمله معروف "خدایا مرا پاکیزه بپذیر" این شهید والامقام همواره سرلوحه زندگی رهروان صدیق راه شهادت به شمار می رود.

به گزارش پرسون از آذربایجان‌غربی، امروز 25 اسفند سالروز عروج سردارسرلشکر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است، سرداری که با افتخار به بسیجی بودنش، داغ برادران شهیدش حمید باکری را دید و جان بر کف در جریان عملیات بدر جنگید و شهید شد.

شهید مهدی باکری متولد سال ۱۳۳۳ زاده شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی متولد شد که در دوران کودکی مادرخود را دست داد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه گذراند و شهیدمهدی باکری در آن سال‌ها از ادامه تحصیل هم غافل نبود و در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

مهدی باکری پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سازماندهی سپاه فعالیت داشت و مدتی هم دادستان دادگاه انقلاب و پس از آن شهردار ارومیه شد، اما این شهید والامقام که زندگی او می تواند الگویی بی بدیل برای نسل جوان باشد، عاشق شهادت بود و یک روز پس از ازدواج به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت.

شهید مهدی باکری بعد از شهادت برادرش حمید و برخی از یارانش، آرام و قرار و نداشت و معلوم بود که به زودی به جمع آنان خواهد پیوست. پانزده روز قبل از عملیات بدر به مشهد مقدس مشرف شد و با تضرع از آقاعلی بن موسی الرضا (ع) خواسته بود که خداوند توفیق شهادت را نصیبش کند. سپس خدمت بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب سید علی خامنه‌ای رسید و با گریه و اصرار و التماس درخواست کرد که برای شهادتش دعا کنند.

سرانجام این فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا، ۲۵ اسفندماه سال ۶۳ در جریان عملیات بدر به خاطر شرایط حساس عملیات، به خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند ولی بر اثر برخورد تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق پیوست.

مهدی باکری در شب عملیات وضو می‌گیرد و همه گردان‌ها را یک یک از زیر قرآن عبور می‌دهد، مداوم توصیه می‌کند: برادران! خدا را از یاد نبرید، نام امام زمان (عج) را زمزمه کنید، دعا کنید که کار ما برای خدا باشد، از پشت بی‌سیم نیز همه را به ذکر «لاحول و لاقوه الا بالله» تشویق می‌کند.

یادمان این شهید مفقود الاثر برای تسلی خاطر خانواده و مردم آذربایجان‌غربی در باغ رضوان ارومیه درحال احداث است و در حال حاضرعملیات فیزیکی آن با 45 درصد پیشرفت راکد مانده است.' کوله باری که پیش ما مانده است / یادگاری است کز تو جا مانده است / آن تن پاک تر ز عطر نسیم / کس چه داند که در کجا مانده است.

انتهای پیام/

257912