آذربایجان غربی

به منظور جلوگیری از قاچاق دام انجام شد؛

پلاک کوبی 320 هزار راس دام در ارومیه

مدیرجهاد کشاورزی ارومیه از پلاک کوبی ۳۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین در ارومیه با هدف جلوگیری از قاچاق دام در این شهرستان خبر داد.
دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه دیوان محاسبات کثرت تشکیل پرونده را برای خود افتخار نمی‌داند، گفت: به دنبال پرونده سازی نیستیم بلکه سعی داریم در مسیر قانون کمک حال مدیران برای صیانت از بیت المال باشیم.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف و ضبط 10 میلیارد ریال کالا از یک انبار در سردشت و دستگیری 2 متهم خبر داد و گفت: در پی انجام کارهای فنی و اطلاعاتی، ماموران انتظامی یک انبار پکیج و رادیاتور را در سردشت شناسایی کردند که مقادیر زیادی از این اقلام در آن انباشت شده بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

ورود سومین محموله واکسن کرونا به آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به مرحله اول دریافت واکسن در استان گفت: در مرحله اول 360 دوز واکسن برای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی و 75 دوز واکسن برای دانشکده علوم پزشکی خوی دریافت شد که در مجموع 435 دوز واکسن با اولویت افراد شاغل در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌ها تزریق شده است.
دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان قطب هیمالیانوردی کشور به شمار می‌رود گفت: با وجود نفرات برجسته تیم ملی همچون زنده یاد محمد اوراز، اکبر مهدی زاده، جعفر فرجی، رضا سلیمانی، مقبل هنرپژوه با صعود به قله‌های هشت هزار متری نام استان ما در این شاخه درخشان شده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد؛

اهتمام جدی مردم و مسئولان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کشور، گفت: با وجود آغاز واکسیناسیون در کشور مردم و مسئولان سهل انگاری نکنند و برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را رعایت و اجرا کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛

اختصاص 400 میلیارد ریال برای خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه برای خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی تخصیص یافت.
معاون شهرسازی منطقه 5 ارومیه در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

گسترش حاشیه نشینی عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی

معاون شهرسازی منطقه 5 ارومیه گفت: باید توجه داشت هر چه قدر حاشیه نشینی شهر گسترش یابد به تبع آن مشکلات شهری افزایش و مدیریت شهر به سختی انجام می‌شود چرا که با عدم نظارت بر این مناطق با افزایش سرقت و نابسامانی در این مناطق امنیت شهری نیز تحت شعاع این مناطق قرار خواهد گرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 348 نفر از بیمارن مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 228 نفر مشکوک به بیماری کرونا و 272 نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

ایجاد مزارع الگویی و نمایشی زراعت چوب در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مزارع الگویی و نمایشی با روش‌های آبیاری نوین در زمینه زراعت چوب با هدف ترغیب کشاورزان برای فعالیت در این بخش ایجاد شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد؛

افزایش نظارت‌ها در بازار مرغ

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با شاره به مشکلات پیش آمده در بازار مرغ گفت: از ۱۵ بهمن امسال، ۸۷۰ مورد بازرسی در خصوص تنظیم بازار عرضه و فروش مرغ در این استان انجام شده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تانکرهای حامل مواد سوختی انباشت شده در مرز تمرچین پیرانشهر، تا روز دوشنبه از مرز باشماق مریوان استان کردستان وارد عراق می شوند.
سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه پس از شکست تیمش گفت: به تیم گنبد برای بازی خوبش تبریک می‌گویم، امروز حقشان پیروزی بود و ما نیز دوباره دچار بدشانسی شدیم و دیگر دریافت‌کننده قدرتی خود را نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از دست دادیم و همین کار را برایمان سخت کرد، ما تلاش خواهیم کرد در بازی سوم برنده از زمین بیرون بیاییم
دبیر هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تیم آذربایجان‌غربی در بخش تیمی مسابقات، در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به مقام نخست دست یافت و در رده‌های سنی نونهالان و بزرگسالان به عنوان سوم رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

افزایش 30 درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 340 نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد70 نفر در مراکز درمانی بستری هستند و این آمار حدود ۳۰ درصد بیشتر از آمار یک ماه گذشته است .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: افرادی مجاز به سفر هستند که از قبل محل اسکان و اقامت خود را انتخاب و رزرو کرده باشند و این افراد بایستی مراکز اقامتی را برای اسکان خود انتخاب کنند که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت باشد و طی نوروز به طور جد از اسکان افراد در مراکز غیر مجاز، مهمان‌سراهای دولتی، چادرها و یا فضاهای غیر مجاز ممانعت به عمل خواهد آمد.