آذربایجان غربی

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد؛

آغاز رهاسازی آب از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز رها سازی آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه، خبر داد وگفت: این اقدام در راستای اجرای مفاد ابلاغی مدیریت منابع و مصارف سدهای مخزنی و با توجه به پایش وضعیت بهره‌برداری سد بوکان و تحقق حجم آب ورودی و تراز پیش بینی شده در برنامه ابلاغی سد اجرایی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴۷۱ نفر به علت ابتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری هستند که هرچند ۴۸ نفر کمتر از بیشترین میزان طی اسفند ماه گذشته است اما رقم بالایی به شمار می رود.
رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ازممنوع بوددن ورود خودروهایی با پلاک غیربومی به ۴ شهر آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: برابر اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا ورود تمام خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی در شهرهای نارنجی استان از جمله ارومیه، نقده، چایپاره، ماکو ممنوع است.
مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: طی سال‌های اخیر و پس از تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، 80 سردهنه سازه‌ای در استان احداث شده و بیش از 126.5 کیلومتر از رودخانه‌های اصلی حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شده که باعث هدایت روان آب‌ها به پیکره دریاچه ارومیه می‌شود که قبل از انجام لایروبی‌ها آب در دلتاهای دریاچه تبخیر شده و تلف می شد.
مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی ۳۶ گشت یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قراردارند و این گشت‌ها آماده دریافت هر گونه گزارش‌ها و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.
ریس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، از ۱۵۸ بیمارکرونایی جدید شناسایی شده در آذربایجان‌غربی، ۹۶ تن در مراکز درمانی بستری شده اند که در مجموع ۴۵۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیر مجاز گفت: نسبت به تعطیلی دائمی تاسیسات گردشگری ارائه دهنده خدمات به این تورهای غیرمجاز اقدام می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان با حضور جهادی و همت مضاعف، مشکلات و گرانی‌ها را کنترل و حل کنند و این مشکلات قابل حل هستند بنابراین مسوولین استانی و کشوری باید همت مضاعفی به خرج دهند و اخلالگران امنیت و نظم اقتصادی باید شناسایی و محاکمه شوند و ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی نگاه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار نهایی ثبت نام‌ کنندگان شوراهای شهر استان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از فرمانداری‌های استان یک هزار و ۹۵۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۹.۵ درصد مرد و ۱۰.۵ درصد زن هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مطرح کرد؛

آمادگی بیش از 2 هزار دستگاه خودرو عمومی برای جابجایی مسافران نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای مقدمات کامل سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی از آمادگی ۲ هزار و ۹۱۱ دستگاه خودرو عمومی برای جابجایی مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت: استقرار اکیپ ویژه نوروزی برای بازرسی و بازدید از محورها و مجتمع‌های خدماتی و راهدارخانه، برنامه‌ریزی گشت مشترک نوروزی با پلیس راه در تمام استان و ادارات تابعه، کشیک نوروزی ۲۴ ساعته مرکز مدیریت راهها از جمله اقدامات برای سفر ایمن شهروندان در استان به شمار می رود.
استاندار آذربایجان‌غربی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تعطیلات عید را دغدغه اصلی ستاد استانی مقابله با کرونا دانست و گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک به ویژه در بین نسل جوان کاهش یافته و همین امر شکنندگی وضعیت با ثبات فعلی را نشان می‌دهد.
سخنگوی شورای شهر ارومیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: وظیفه ما بصیرت افزایی در بین آحاد مردم است و بایستی هرچه بیشتر این آگاهی و بصیرت‌افزایی در بین مردم نهادینه و شرایط موجود جامعه در سطح جهانی و محلی تدوین و تبیین شود و در مرحله اجرایی نیز روشنگری و بصیرت افزایی انجام شود تا بتوان به یک انتخاب اصلح دست پیدا کنیم
مهلت نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر ساعت ۱۸ امروز به پایان می‌رسد و ضرورت دارد افرادی که تمایل برای کاندیدا شدن دارند سریعا برای ثبت نام اقدام کنند.
شهید مهدی باکری از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و الگویی بی بدیل برای جوانان امروزی است جمله معروف "خدایا مرا پاکیزه بپذیر" این شهید والامقام همواره سرلوحه زندگی رهروان صدیق راه شهادت به شمار می رود.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به واریز عواید فروش سوخت به حساب مرزنشینان استان گفت: به حساب هر خانواری که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و پرونده مربوطه را تکمیل کرده مبلغ یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان واریز شد.