تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش با شهدای انقلاب اسلامی در آذربایجان‌غربی/ بازدید از موزه دفاع مقدس


وزیر آموزش و پرورش در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌غربی با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت این شهرستان ادای احترام کرد.
تصویر تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش با شهدای انقلاب اسلامی در آذربایجان‌غربی/ بازدید از موزه دفاع مقدس

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محسن حاجی میرزایی در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌غربی با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت این شهرستان ادای احترام و بعد از قرائت فاتحه بر مزار شهدای ارومیه با عطرافشانی و نثار گل با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کرد.

محسن حاجى میرزایى به همراه استاندار آذربایجان غربى، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعى از مسولین استانى با حضور در محل اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از موزه دفاع مقدس بازدید به عمل آورد.

وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس اظهار داشت: نگهدارى و پرداخت به آثار و تاریخ دفاع مقدس یکى از ملزومات جامعه امروز است و عنوان موزه دفاع مقدس نقش بسیار مهمى را در این موضوع ایفا مى کند.

حاجى میرزایى ادامه داد: نسل جدید باید با تاریخ ایران اسلامى و مجاهدت‌هاى پدران و آبا و اجداد خود آشنا باشد و آموزش و پرورش نقش اصلى را در تحقق این موضوع دارد و باید مقدمات بازدید دانش آموزان از موزه دفاع مقدس و یادگارهاى آن ایام را فراهم سازد.

در موزه دفاع مقدس آثار مربوط به جنگ‌هاى ایران در طول تاریخ نیز وجود دارد.

آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند این استان دارای ۲۵ هزار کلاس درس است که برای رسیدن به میانگین کشوری به بیش از پنج هزار کلاس درس دیگر نیاز دارد.

۳۷ هزار فرهنگی در این استان مسوولیت تعلیم وتربیت دانش آموز ان را برعهده دارند؛ اغلب مدارس آن که بیش از ۶۰ درصد را شامل می شود در مناطق روستایی واقع شده اند.

انتهای پیام/

280935