آذربایجان غربی

رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: صید انواع ماهیان استخوانی دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت، بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور از روز ۴ فروردین ماه ممنوع است.
شهر تکاب آثار تاریخی غنی و دیدنی‌های فراوانی دارد که قدمت برخی از آن‌ها به هشت هزاره قبل می‌رسد هر‌ ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی راهی این شهر جذاب می‌شوند تا رموز ناشناخته آن را کشف کرده و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنند.
رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی گفت: "علی شکیبازاده" نائب قهرمان جهان و قهرمان چندین دوره مسابقات کشوری از ارومیه، "حسین سیفلو" قهرمان و دارنده چندین مدال طلای ایران از خوی و "شهاب رحیمی" دارنده چند مدال رنگارنگ نقره و برنز ایران از بوکان سه نماینده استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری شعارهای سالی را که انتخاب می‌کنند در جهت مباحث اقتصادی و به خصوص بحث تولید بوده که این بحث‌ها در مورد جهش تولید، رونق تولید و امسال هم به عنوان مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از تولید نامگذاری شده که همگی بیان‌گر این مهم می‌باشد که کلید رفع مشکلات اقتصادیی کشور در گرو توجه بیشتر به تولید می‌باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان با افزایش ۳۱۲ نفری طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۲۰ هزار و ۲۰۴ نفر رسید و از این تعداد، سه هزار و ۷۳۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست داده اند که ۹ نفر از این تعداد، مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.
فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از امدادرسانی مرزبانان آذربایجان‌غربی به مرزنشینان منطقه مرگور ارومیه گفت: جاری شدن سیل سبب تخریب پل ارتباطی چندین روستای مرزی منطقه مرگور شده بود که به همت مرزبانان، به مرزنشینان اقلام امدادی اهدا شد.
فرماندار اشنویه خبرداد:

محور اشنویه به پیرانشهر بازگشایی شد

فرماندار اشنویه گفت: به دلیل بارش شدید باران و پر شدن لوله‌های پوش آباد و شرایط بحرانی این پل و همچنین در پایین دست آن پل سرگیز و احتمال طغیان، تا عادی شدن شرایط هر دو پل مسدود شده بود که این مسیر بعد از لایه روبی رودخانه بازگشایی شد.
نخستین سامانه بارشی بهاری در استان شروع به فعالیت کرده و بارندگی‌های مطلوبی در استان رقم زده است بر اساس نقشه های پیش‌یابی فعال شدن سامانه بارشی در سراسر استان بوده و شهرستان سردشت با ۱۷ میلی‌متر بارش تا سه بامداد امروز، پرباران ترین شهر گزارش شده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی پایگاه ملی حسنلو نقده از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان خبر داد و گفت: از محل مبالغ در اختیار نمایندگان حدود ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی پایگاه ملی حسنلو و میدان حسنلو نقده اختصاص می‌یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت بیمارستان های استان به ویژه ارومیه به علت افزایش قابل توجه بستری شدگان بیماران مبتلا به کرونا در حال تکمیل شدن است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان؛

جابجایی ۳۵ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از جابجایی نزدیک به ۳۵ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبرداد و گفت: در پنج روز ابتدای طرح نوروزی سال جاری از ۲۸ اسفند تا دوم فروردین ۲۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای درون استانی و مابقی در مسیرهای برون استانی جابجا شده اند.
با افزایش روزانه آمار مبتلایان و بستری‌های بیماران کرونا در آذربایجان‌غربی طی روزهای اخیر زنگ آغاز موج جدید این بیماری به صدا در آمد و احتمال فوران کرونای انگلیسی در استان وجود دارد و تنها چاره کار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است که می‌تواند از وقوع یک فاجعه و موج جدید جلوگیری کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در ایام نوروز، در کنار داروخانه‌های شبانه روزی، ۹۴داروخانه روزانه در شهرستان‌ها و ۳۵داروخانه در مرکز استان آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
سخنگوی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

ضرورت بسیج همگانی برای تحقق شعار سال 1400

سخنگوی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: رهبر معظم انقلاب از درایت و بینش عمیقی برخوردار بوده و تجربه 42 ساله برای سکانداری نظام اسلامی را دارند بنابراین با در نظر گرفتن آینده و مصالح کشور عنوان سال را انتخاب می‌کنند، پس لازم است که اقشار مختلف مردم برای جامه عمل پوشاندن به این شعار همت کنند.
موزه مردم شناسی ارومیه یا عمارت کلاه فرنگی از ساختمان‌‌های قدیمی ارومیه است که امروزه یکی از جاذبه‌‌های تاریخی این شهر بوده و این اثر تاریخی زیبا با توجه به تنوع بالای اشیاء فرهنگی موجود و ارزش‌های معماری بنای تاریخی آن، در نوع خود یکی از موزه‌های شاخص به شمار می‌آید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در خصوص اجرای طرح غربالگری مسافران در مرزها گفت: طی اجرای طرح غربالگری مسافران مرزی ، 1581 نفر غربالگری شدند که خوشبختانه تا کنون مورد مثبت کرونایی شناسایی نشده است.
سوغات و دیدنی‌های بخشی از بهشت ایران؛

آذربایجان‌غربی تاکستان ستاره‌ها/ ارومیه سرزمین خورشید

شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی، یکی از شهرهای قدیمی و زیبا و خوش و آب‌وهوای ایران است که قدمت آن به هزاره دوم می‌رسد این شهر در جلگه‌ی وسیع و سرسبزی که اطراف آن تا کیلومترها پوشیده از باغات انگور، سیب و مزارع می‌باشد به علت دارا بودن آب و هوای معتدل و داشتن مناظر زیبا یکی از شهرهای توریستی کشور به شمار می‌رود و رودخانه‌ شهرچای ارومیه از جنوب آن گذشته و بعد از مشروب نمودن زمین‌های زراعی و باغات مسیر خود به دریاچه ارومیه سریز می‌شود. طی سال‌های اخیر بر زیبایی و عمران و آبادانی شهر ارومیه افزوده شده است و این شهر در دوران حکومت پهلویی به رضاییه معروف شد.