آذربایجان غربی

مدیر موسسه خیره سلماس خبرگفت: در آستانه سال جدید در اقدامی متفاوت، بدون اطلاع قبلی این افراد از آزادی خود، توانستیم شرایط آزادی تعدادی از پدران و مادران زندانی نیازمند جرائم غیرعمد را فراهم و طی تحویل سال نو این افراد به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

فرمانده مرزبانی ناجا بر هوشمندسازی مرز‌ها در سال جدید تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مستمر و اول ما مبارزه جدی با قاچاق کالا، مواد مخدر، سلاح، مهمات و مشروبات الکی در راستای کمک به تولید ملی، امنیت و اقتدار کشور است .
فرماندار ارومیه گفت: نظارت قانونی بر تامین مرغ از مرغداری‌ها تا کشتارگاه بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و از کشتارگاه تا فروشندگی‌ها برعهده سازمان صنعت و معدن و تجارت هست بنابراین این دستگاه‌هاباید اقدامات لازم را برای ایفای نقش قانونی خود اعمال و تقویت کنند.
با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونایی بازدید از اماکن تاریخی این شهرستان شامل مسجد جامع، مدرسه ۲۲ بهمن، خانه انصاری و مدرسه هدایت تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

دریاچه "مارمیشو" در 45 کیلومتری ارومیه نزدیک به مرز ایران و ترکیه در روستایی به همین نام در منطقه ترگور واقع است، مساحت این دریاچه 5هکتار و عمق آن 60 متر است ، برای رسیدن به این دریاچه باید از روستاهای پسان، بانی وهلانی گذر کرد.

همزمان با سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها «مجمع مشورتی نظام مسائل آذربایجان غربی» با هدف تعامل سازنده با بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، بهداشتی،اجتماعی،عمرانی و... در تمامی شهرستان های استان آذربایجان‌غربی راه اندازی و علی رزازی به عنوان دبیر این مجمع در آذربایجان‌غربی منصوب شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان خبر داد؛

طبیعت گردی در آذربایجان‌غربی ممنوع شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از ممنوعیت طبیعت گردی در روز طبیعت خبر داد و گفت: بنابر تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر گونه تجمع و دورهمی در روز طبیعت ممنوع اعلام و به دلیل وضعیت قرمز مرکز استان، محدودیت‌ها تغییر یافت‌.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث تولید و مانع زدایی گفت: با همکاری های بین بخشی، همدلی، کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کم نظیر استان می‌توان به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته ۱۳۸ درصد تحقق وصول مالیاتی در استان داشتیم و بر اساس این گزارش حجم تسهیلات بانکهای استان با ۳۲ درصد رشد ، همچنین حجم سپرده های بانک‌های آذربایجان‌غربی با ۳۵.۶ درصد رشد نشان از اعتماد مردم به سیستم بانکی است.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین به مدت ۷ روز، گفت: اعضای شوراهای اسلامی روستا نقش موثری در همکاری با دولت برای توسعه و آبادانی روستاها دارند و ما امیدواریم معتمدان و افراد توانمند در روستاها حضوری فعال در این انتخابات داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) در مساجد و هیأت مذهبی با رعایت پروتکلهای بهداشتی بیش از ۴۰۰ مورد در سطح استان خبر داد و گفت: در این روزهایی که مردم شرایط سختی را طی می‌کنند برگزاری آئین‌های دینی فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر رفع معضل توزیع مرغ در سریع ترین زمان ممکن در استان گفت: کشتار روزانه مرغ بیش از نیاز استان بوده ولی بازهم در صف ایستادن و دلالی برای برخی سودآور است و مانع می شوند تا مصرف کننده واقعی به نیاز خود دست یابد.
نمایش فیلم تک تیرانداز و بازخوانی دفاع مقدس گوشه‌ای از نبوغ و شجاعتها و دلیرمردی های شیربچه‌های ایران اسلامی را متجلی کرد و احساس غرور و افتخار را در وجود هر ایرانی وطن پرست برانگیخت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خبر داد؛

افزایش 21 درصدی میزان بارش در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی گفت: میزان بارش در آذربایجان‌غربی طی فروردین ماه 1400 حدود 16.4 میلیمتر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش 21 درصدی بارش‌ها در استان بوده‌ایم.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله بیش از ۲۱۷ میلیون و ۵۶۵ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان طی اسفند ‌ماه سال گذشته گفت: ارزش معامله‌های این بازار طی ماه گذشته در استان بیش از ۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال بود.
مدیر شبکه بهداشت آذربایجان غربی خبر داد:

شناسایی 10 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از شناسایی 10 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در بوکان خبر داد و گفت: تمامی افراد شناسایی شده مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان با رعایت کامل موراد بهداشتی قرنطینه شده اند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تحریم‌ها عملکرد منطقه آزاد ماکو نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت داشته ما در سال ۹۹ بیش از ۱۱۸ فقره مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صادر کردیم.