آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود طی سال زراعی امسال 650 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود، گفت: امسال قیمت خرید تضمینی چهار هزار تومان تعیین شده که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۵۰۰ هزار تن گندم از زارعان استان خریداری شود.
وزیر آموزش و پرورش از افزایش بودجه توسعه مدارس در آذربایجان‌غربی خبر داد گفت: طی سه سال گذشته بودجه توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی نسبت به سال‌های ماقبل آن پنج برابر شده و ۶۰۰ کلاس درس در سالتحصیلی جاری تحویل آموزش و پرورش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از آغاز پیک چهارم کرونا در استان خبر داد و گفت: قدرت سرایت و انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی 10 برابر از ویروس معمولی بیشتر است و در حال حاضر بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند در سنین پایین و بدحال‌تر هستند.
وزیر آموزش و پرورش از جزئیات نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان خبر داد و گفت: اگر وضعیت کرونایی کشور ثابت باشد و وضعیت مناسبی از لحاظ کرونایی را در کشور شاهد باشیم موافق برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به طور حضوری هستیم.
وزیر آموزش و پرورش از رفع مشکلات شبکه شاد خبر داد گفت: شبکه شاد با وجود کاستی‌های آن، بزرگترین اپلیکیشن در کشور است که به بیشترین تعداد کاربران خدمات می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی برای راه اندازی ۲۰۶ واحد صنعتی سرمایه‌گذاری انجام، که زمینه اشتغال سه هزار و ۹۴۵ نفر فراهم شد و سرمایه‌گذاری صنعتی در استان 328 درصد افزایش یافته است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتقای کیفی آموزش مهمترین مسوولیت آموزش و پروش است، گفت: نظام تعلیم و تربیت مسوولیت شکل‌دهی و هویت دادن به شخصیت، فرهنگ و تمدن‌سازی و پیشرفت جامعه را بر عهده داشته و این مسوولیت خطیری است که جامعه دارای تفکر، اندیشمند و فرهیخته فرهنگی آن را عهده‌دار است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران آن به یکدیگر برای تداوم آموزش است و هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم و افراد با هویت‌های معلوم در این شبکه فعال هستند و تمام دروس و فعالیت‌های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌غربی با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت این شهرستان ادای احترام کرد.
وزیر آموزش و پرورش با همراهی جمعی از نمایندگان مجلس و استقبال استاندار آذربایجان‌غربی و مدیران متبوع استانی شب گذشته وارد فرودگاه شهید باکری ارومیه شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 15 نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی و رفع موانع تولید باید در استان عملیاتی شود گفت: شعار سال باید در حوزه صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان عملیاتی شود.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت برای توسعه بخش کشاورزی در این استان گفت: از سال ۹۵ تا به امروز یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد شبکه های آبیاری و زهکشی در اراضی استان هزینه شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 48 تن روغن نباتی در یکی از انبارهای عمده فروشی ارومیه که احتکار شده بود با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) وکشف و ضبط شد .
یادداشت/نامگذاری سال ۱۴۰۰ به تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها همه ما را بر آن می‌دارد تا در ابتدای سال از منظر و حوزه تخصصی به این موضوع و احصاء فرصت‌ها و تهدیدها و چگونگی نیل به اهداف این نامگذاری بپردازیم.
روند افزایشی شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی در روزهای پایانی ایام عید نوروز 1400 مانند بعضی استان‌های کشور شروع شد و با شدت بسیار بیشتری تداوم دارد که طبق بررسی‌های انجام شده این روند صعودی در قالب خیز چهارم ادامه خواهد داشت.