آذربایجان غربی

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی استان مطرح کرد؛

واگذاری 93 واحد مسکونی خانوارهای شهری دارای معلول در آذربایجان‌غربی

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی آذربایجان‌غربی از واگذاری ۹۳ واحد مسکونی خانوارهای شهری دارای حداقل ۲ معلول در استان خبر داد و گفت: از این میزان، ٩٣ واحد مسکونی واگذار شده و ١٦واحد مسکونی در حال احداث است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص تعداد بستری‌های سندرم حاد تنفسی در استان گفت: تا تاریخ ۲۴ فروردین تعداد یک هزار و ۱۶۲ بیمار سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰۱ بیمار با تشخیص قطعی کرونا و ۵۶۱ بیمار با احتمال ابتلا به بیماری کرونا بستری هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در سومین روز از عملیات جست‌وجوی کودک مفقود شده در روستای محمودآباد شهرستان مهاباد، نجاتگران به همراه افراد محلی موفق شدند کودک۶ ساله را پیدا کنند.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۶۶ هزار و ۷۶۹ تن کالای وارداتی به ارزش بیش از ۷۱۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به کشور وارد و ترخیص شد که  این مقدار در مقایسه با سال ۹۸ از حیث ارزش دلاری  ۱۵ درصد و از نظر وزنی ۳۷ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر 50 پروژه سرمایه‌گذاری در سطح استان در حال اجرا بوده که سعی می‌شود تا پایان سال تعدادی از آنها به بهره‌برداری برسد.
مشاور وزیر و مدیر کل امور استانها در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد صف‌های مرغ را ناشی از افزایش تقاضای گوشت مرغ در کشور دانست و گفت: در حال حاضر ۲.۵ میلیون تن مرغ در سال درکشور تولید می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از انعقاد تفاهم نامه مشارکت احداث 30 کیلومتر از راه‌های روستایی چالدران خبر داد و گفت: در راستای محرومیت‌زدایی و مشارکت نهادهای خیریه در طرح جهادی ابرار، تفاهم‌نامه مشارکت احداث ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی چالدران بین این اداره کل و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان چالدران امضا شد که امسال عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از افزایش پهنای باند ورودی استان خبر داد و گفت: پهنای باند ورودی آذربایجان‌غربی در ابتدای دولت ۶.۷ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به سه هزار و هشت گیگابیت برثانیه رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

فوت 13 نفر بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از ابتلای 764 نفر در استان به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 764 نفر مبتلای جدید به بیماری کرونا در استان شناسایی شده است و در این مدت 13 نفر در استان بر اثر این بیماری جان خود را ازدست دادند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد؛

برخورد جدی با گران فروشی نان در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هر قرص نان اعم از سنگک، بربری، لواش و روغنی نرخ مصوب و ابلاغی خود را دارد و هیچ نانوایی حق گران کردن با عنوان مخصوص را ندارد و نانوایانی که به بهانه فروش نان مخصوص از فروش نان معمولی خودداری کنند توسط ماموران بازرسی صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با آنان برخورد می‌شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پلدشت  از مقاوم سازی ۵۰۰ واحد مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: طی امسال 500 واحد مسکن با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان پلدشت مقاوم‌سازی می شود.
رییس کل دادگستری استان خبر داد؛

کاهش ۳ درصدی میزان طلاق در آذربایجان‌غربی

رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از کاهش ۳ درصدی آمار طلاق در استان خبر داد و گفت: شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی ۳۰ درصد پرونده ها را با سازش مختومه کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه  امسال یک هزار و ۱۷۹ دانش آموز مقطع ابتدایی در استان ترک تحصیل کرده و از آموزش بازمانده اند گفت: بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل کرده مربوط به ناحیه ۲ ارومیه با ۲۱۰ دانش آموز ابتدایی است و همچنین ۶ هزار و ۴۲۵ دانش آموز نیز در مقطع اول متوسطه در استان ترک تحصیل کرده‌اند.
رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از توقف رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: میزان رهاسازی ابلاغی براساس دستورالعمل وزارت نیرو(منابع و مصارف) برای سال آبی ۹۹-۱۴۰۰، به میزان ۶۴۰ میلیون مترمکعب است که از این میزان حقابه اعلامی تاکنون ۱۶۵ میلیون مترمکعب رهاسازی شده و عملیات رهاسازی متوقف شده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از شناسایی 199مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی توسط گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان از 29 اسفند 99 تا 14 فروردین ماه سال جاری خبر داد.
گیاهان کوهی که در بهار طبیعت به صورت خودرو در مناطق بکر و کوهستانی آذربایجان‌غربی رشد می‌کند بار دیگر به بازارچه‌های سنتی آذربایجان‌غربی جانی دوباره داد و بازار سبزیجات کوهی منطقه را رونق و عطر و طعم غذاهای محلی را به سفره‌های مردم این استان هدیه کرده است این استان یکی از مهمترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی در کشور است و از نظر تنوع گیاهان دارویی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، جمع‌آوری گیاهان کوهی توسط برخی از مردم در آذربایجان‌غربی طبق یک رسم دیرینه افراد را روانه دیمزارها و دشت‌ها می‌کند.