آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

دسترسی مردم به مسئولین موجب اعتماد سازی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دسترسی مردم به مسئولین موجب اعتمادسازی است و مسئولین قضایی از مشکلات مردم و نظارت استانی بر حوزه‌های قضایی مطلع خواهند شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد؛

پیش‌بینی ۲ هزار و ۷۸۹ شعبه در آذربایجان‌غربی برای اخذ رای

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۷۸۹ شعبه اخذ رای در این استان برای جمع آوری آرای مردم در روز ۲۸ خرداد امسال در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی:

قطعی برق با کاهش 10درصدی مصرف کم می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از قطعی برق 4 ساعته در مناطق مختلف سطح شهر ارومیه خبر داد و گفت: کاهش 10 درصدی در مصرف برق مشکلات قطعی برق را کاهش خواهد داد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی؛

لزوم ورود جدی دستگاه قضایی به صیانت از حقوق عامه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: صیانت از حقوق عامه علاوه بر تکلیف دستگاه قضایی یک تکلیف عمومی است و همگی بایداین وظیفه شرعی و قانونی رعایت کنیم و انتظار می‌رود دستگاه قضایی استان به صیانت از حقوق عامه با جدیت ورود پیدا کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی:

تولید بیش از 500 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی بهاره پیش بینی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پیش‌‌بینی تولید بیش از 531 هزار  و 631 تن انواع محصولات سبزی و صیفی بهاره در استان در سال زراعی جاری خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان؛

کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شدند که از این تعداد، ۶۲ نفر در ارومیه بودند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا خبر داد و گفت: ایجاد هسته‌های سازش و بخشایش در شوراهای حل اختلاف بسیار مهم است.
معاونت فنی محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: روز پنج شنبه ساعت 9:30 تا 10 به دلیل برگزاری مانور نظامی توسط سپاه تبریز حادثه آتش سوزی در حاشیه تالاب رخ داد که در اثر این اتفاق6.5 هکتار از تالاب سولدوز نقده بر اثر آتش سوزی از بین رفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: توسعه کشت محصول کاهو به عنوان کشت مضاعف، با استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به سرما با دوره رشد کوتاه، تاثیر بسزایی در تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمد زائی در بین کشاورزان منطقه دارد.
مَرگَوَر نام دهستانی است از بخش سیلوانه شهرستان ارومیه از استان آذربایجان‌غربی کشور ایران که در ۵۵–۲۰کیلومتری جنوبِ غربی ارومیه و در امتداد جاده بند قرار دارد. مرگور منطقه‌ای مرزی و سرسبز است از کوه‌های منطقه می‌توان به کوه‌های ستاره لوند در جاده مرگور به ترگور و کوه‌های بوز سینا و دالانپر نام برد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به سیر افزایشی ورودی پرونده‌های قضایی در دادگستری آذربایجان‌غربی طی ۲ سال اخیر بیش از هفت هزار پرونده خروجی در دستگاه قضا وجود داشته است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: امروزه مردم آگاهانه اقدام به انتخاب کاندید اصلح می‌کنند و کارآمد بودن نامزد مورد نظر در ارجحیت امر قرار دارد و مهمترین مسئله برای مردم توجه به ارائه برنامه‌های مناسب در جهت رفع مشکلات و موانع جامعه از سوی کاندیداها است که با توجه به این اوامر اقدام به انتخاب کاندید اصلح و مناسب می‌کند در این راستا لازم است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کاری نکنند که تهییج در جامعه ایجاد شود و بایستی به این مهم توجه داشته باشیم که نقد کردن غیر از هتاکی و تهمت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به محدود بودن تامین و تولید برق در کشور، مزارع غیرقانونی تولید رمز ارز در استان جمع آوری می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی:

پیشرفت 80 درصدی بقعه ابراهیم محمد بن خلیلان ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: بقعه ابراهیم محمد بن خلیلان از محل اعتبارات شهرداری ارومیه احیا می‌شود و حدود ۱ و نیم میلیارد تومان برای اتمام این پروژه پیش‌بینی شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در بخش دولت و مجلس 50 هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف بودجه مشخص به بخش آسفالت راه‌های روستایی تخصیص یافته است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند که حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.