آتش سوزی در منطقه حیدرلوی ارومیه مهار شد/2.5 هکتار از مزارع دیم طعمه آتش شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از مهار آتش‌سوزی در منطقه بین قلعه حسن‌لو و حیدرلوی ارومیه خبر داد.
تصویر آتش سوزی در منطقه حیدرلوی ارومیه مهار شد/2.5 هکتار از مزارع دیم طعمه آتش شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، شاد قوشچی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: نزدیک به ۲.۵ هکتار از مزار دیمزار منطقه بین قلعه حسن‌لو و حیدر لوی ارومیه دچار طعمه حریق شد که با حضور نیروهای آتش‌نشانی آتش‌سوزی در این منطقه مهار شد.

وی با بیان اینکه طی ۲ ساعت گذشته آتش‌سوزی بین منطقه قلعه حسن‌لو و حیدرلو آغاز شده بود اضافه کرد در حدود ۲.۵ هکتار از گندم‌زارهای دیم منطقه دچار آتش‌سوزی شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تصریح کرد: مردم بومی منطقه قبل از اطلاع به آتش‌نشانی اقدام به خاموش کردن آتش‌سوزی کردند اما موفق به مهار آتش نشده و با آتش‌نشانی تماس گرفتند.

شاد قوشچی عنوان کرد: به علت گسترش آتش‌سوزی و وسیع بودن منطقه نیروهای آتش‌نشانی با ایجاد خط شکست و شخم زدن زمین از گسترش آتش سوزی جلوگیری و آن را مهار کردند.

شادقوشچی تصریح کرد: اگر نیروهای آتش‌نشانی در محل حضور پیدا نمی‌کردند احتمال گسترش آتش‌سوزی وجود داشت و زمین‌های بیشتری طعمه حریق می‌شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به گرم شده هوا و خشکسالی توصیه می‌شود شهروندان از روشن کردن آتش در کنار مزارع و دیمزارها خوددرای کنند و از انداختن شیشه‌های شکسته در طبعیت پرهیز کرده که این امر موجب می‌شود شیشه به صورت عدسی عمل کرده و با توجه به خشک بودن علف‌های هرز و مزارع دیمزار آتش سوزی رخ داده و زحمات کشاورزان به هدر رود.

انتهای پیام/

309821