ره آوردهای سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان‌غربی گفت: یکی از این ره آوردها، افتتاح مرکز آموزشی درمانی تخصصی فوق تخصصی جامع زنان دکتر مهرزاد بود که به عنوان یکی از کم نظیرترین بیمارستانهای کشور است و نقطه جالب توجه در این پروژه اختصاصی بودن این بیمارستان برای زنان می باشد که قبلا این خدمات در بیمارستان آیت الله مطهری ارائه می‌شد و با افتتاح این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خدمات ویژه و تخصصی تر برای زنان استان ارائه می‌شود.
تصویر ره آوردهای سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، یکی از این ره آوردها، افتتاح مرکز آموزشی درمانی تخصصی فوق تخصصی جامع زنان دکتر مهرزاد بود که به عنوان یکی از کم نظیرترین بیمارستانهای کشور است و نقطه جالب توجه در این پروژه اختصاصی بودن این بیمارستان برای زنان می باشد که قبلا این خدمات در بیمارستان آیت الله مطهری ارائه می‌شد و با افتتاح این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خدمات ویژه و تخصصی تر برای زنان استان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طی این سفر یک روزه 18 دستگاه اکسیژن ساز و 5 دستگاه سی تی اسکن در سطح استان راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد : آزمایشگاههای PCR در سطح استان برای بالابردن توان تشخیصی کرونا احداث شده که دو آزمایشگاه به صورت وبیناری افتتاح شد و دانشکده پرستاری مهاباد با 97 درصد پیشرفت فیزیکی و آماده تجهیز می باشد که در سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکصد میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه برای بهره برداری از این دانشکده اختصاص داده شد.

اقازاده عنوان کرد: در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اتاق عمل های جراحی اعصاب ، مرکز آزمون الکترونیک ، Skill lab( مرکز مهارتهای بالینی ) ، سی تی اسکن بصورت وبیناری افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان‌غربی در خصوص واکسیناسیون گفت : طبق گفته وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی روزانه 300 تا 500 هزار دوز روزانه واکسن کرونا (ایرانی و خارجی ) در کشور از امروز شنبه نوزدهم تیرماه تزریق خواهد شد و ما در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آمادگی خود را برای واکسیناسیون کرونا اعلام نموده ایم.

وی ضمن تاکید بر اینکه 78درصد افراد بالای 70 سال در استان آذربایجانغربی دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده اند افزود : در استان بالای 70 سالی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکردند درخواست می‌شود برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

آقازاده عنوان کرد : پوشش دریافت دوز دوم واکسن کرونا 47 درصد می‌باشد که باید حداقل به 76 درصد برسیم در این راستا از مردم استان آذربایجان‌غربی درخواست می‌کنیم که پایگاههایی که برای دریافت دوز اول واکسن مراجعه کرده بودند جهت دریافت دوز دوم نیز به همان پایگاهها مراجعه کنند.

این مقام مسوول در خصوص ویروس دلتا یا هندی افزود : اکثر استانهای کشور به ویروس دلتا گرفتار شده اند شهرستان خوی در وضعیت قرمز و چهار شهرستان چایپاره، پلدشت، سردشت و مهاباد در وضعیت زرد و بقیه شهرستانهای استان نارنجی هستند .

آقازاده با بیان اینکه علائم بیماری کرونای ایجاد شده از ویروس دلتا شبیه سرماخوردگی می باشد افزود : تعداد بیمارانی که به مراکز 16 ساعته با علائم سرماخوردگی مراجعه می کنند افزایش یافته که نشانگر شروع موج پنجم می باشد و پیش بینی می شود در طی هفته آینده تعداد بیماران افزایش یابد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان‌غربی از مردم استان درخواست کرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در مراکز تفریحی و مکانهای شلوغ و پرتجمع اجتناب کنند.

انتهای پیام/

322716

مطالب مرتبط