رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛

کل شهرهای آذربایجان‌غربی به جز یک شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز کرونایی استان خبر داد و گفت: تعداد مراجعات بیماران به مراکز 16 ساعته افزایش یافته به طوریکه تعداد مراجعات از 500-600 نفر به 4500 نفر رسیده که آمار فزاینده ای می باشد.
تصویر کل شهرهای آذربایجان‌غربی به جز یک شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با تاکید بر آمار بالای فوتی به علت کرونا در استان اظهار داشت : به زودی وضعیت استان آذربایجان‌غربی در خصوص بیماری کرونا مشابه استان خوزستان می شود .

وی افزود : تعداد مراجعات بیماران به مراکز 16 ساعته افزایش یافته به طوریکه تعداد مراجعات از 500-600 نفر به 4500 نفر رسیده که آمار فزاینده ای می باشد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد : ظرفیت بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی (ره)، امام رضا (ع) و بیمارستان مطهری که جدیدا به بیمارستان کرونایی افزوده شده تکمیل شده و سایر بیمارستانها اعم از دولتی و خصوصی نیز بیماران کرونایی را پذیرش کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود : تعداد بیماران در بخشهای ICU افزایش یافته و آمار فوتی در استان دو رقمی شده است و در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم عزیز استان، تعداد فوتی خیلی بیشتر خواهد شد.
وی با تاکید بر نیاز اورژانسی به نیروی انسانی و کادر پرستاری در بخشها گفت : برای مرتفع نمودن کمبود کادر پرستاری، امروز از دانشجویان ترم آخر پرستاری در بخشها استفاده خواهیم کرد.

آقازاده ادامه داد : قبلا در برنامه تلویزیونی نیاز به کادر پرستاری را یادآور شده و حتی از همکاران بازنشسته این صنف نیز دعوت به همکاری نموده ام .
این مقام مسئول یادآور شد : مردم استان می‌توانند از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی از افزایش بار کاری این عزیزان خودداری کنند.
وی ضمن تقدیر ویژه از کادر سلامت استان افزود : کادر سلامت در حال جانفشانی می‌باشند و از همه توان خود برای مبارزه با کرونا استفاده می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با تاکید بر وجود عادی انگاری بیماری کرونا در جامعه اظهار داشت : برای مبارزه با کرونا دورهمی‌ها، مهمانی‌ها، تجمعات در پارکها باید حذف شود چون دور همی‌ها باعث سرایت و تولید کننده بیمار هستند.
وی در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عاشورای حسینی گفت : مسئولین استانی با نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و مردم عزیز استان با پرهیز از شرکت در تجمعات بخصوص در ایام محرم از سرایت بیماری جلوگیری کنند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی در نهایت به فرمایش مقام معظم رهبری هر خانه یک حسینیه تاکید کرد و افزود : از مردم عزادار عزیز استان درخواست می‌کنم که از شرکت در تجمعات عزاداری پرهیز نموده و از برنامه‌های صدا و سیما که برای ایام عزای حسینی تهیه شده استفاده نمایند و در صورت شرکت در مراسمات عزاداری، حتما پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند.

331734