یک استاد جامعه شناسی در گفتگوی اختصاصی با پُرسون مطرح کرد:

نگاه مدیران مدارس باید به برنامه های آموزش خانواده تغییر کند

دکتر مهرداد هوشمند استاد جامعه شناسی دانشگاه معتقد است: برگزاری کلاس های آموزش خانواده در مدارس می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و روانی و تربیتی داشته باشد، لذا ضرورت دارد که مدیران مدارس توجه و اهتمام بیشتری به برگزاری این نشست ها و جلسات در مدارس و محیط های آموزشی و تربیتی داشته باشند.
تصویر نگاه مدیران مدارس باید به برنامه های آموزش خانواده تغییر کند

به گزارش سایت خبری پُرسون، دکتر مهرداد هوشمند با بیان اینکه نگاه مدیران مدارس باید به برنامه های آموزش خانواده تغییر کند؛ گفت: هدف از برگزاری کلاس ها و برنامه های آموزش خانواده در محیط های آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که ما با افزایش شناخت و آگاهی های خانواده ها، والدینی توانمند و آگاه داشته باشیم؛ والدینی که به خوبی بتوانند نقش ها و وظایف آموزشی و تربیتی خود را در خانواده و تربیت فرزندان ایفا کنند و به وظایف و مسئولیت های تربیتی خود آشنا باشند وبه خوبی بتوانند در برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه نقش آفرینی کنند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر برنامه های آموزش خانواده در مدارس به خوبی و به درستی و نزدیک به دستور العمل های آموزش و پرورش اجرا شود ، نقش مهم و تاثیرگذاری در تحکیم و تقویت بنیان خانواده دارد و به استحکام روابط خانوادگی کمک می‌کند و سلامت روحی و روانی خانواده را تقویت می‌کند.

دکتر هوشمند مطرح کرد: اما لازمه این کار این است که نوع نگاه و نگرش مدیران مدارس و به طور کلی مجموعه آموزش و پرورش به اهمیت و ضرورت برنامه های آموزش خانواده در مدارس تغییر کند و تا این نگاه و رویکرد تغییر اساسی نکند، برنامه ها و اهداف طراحی شده آموزش و پرورش در حوزه آموزش خانواده محقق نخواهد شد و قطعا شاهد بروز و افزایش آسیب ها و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در مدارس و خانواده ها خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: ابتدا من به عنوان یک مدیر و کارشناس مجموعه آموزشی باید ضرورت و اهمیت برگزاری کلاس ها و جلسات آموزش خانواده را بدانم و درک کنم، تا در گام بعدی با شناخت و انگیزه و علاقه بیشتر، به برگزاری این جلسات توجه بیشتری داشته باشم و با عشق و انگیزه درونی قوی در اجرای این جلسات اهتمام داشته باشم.

این مدرس آموزش خانواده گفت: واقعیت این است که هرچقدر شناخت و آگاهی های والدین و دانش‌آموزان از آسیب ها و ناهنجاری های اخلاقی ، اجتماعی و تربیتی بیشتر باشد و عوامل و زمینه های این آسیب ها را بهتر و دقیق تر بشناسند، بهتر می‌توانند نقش ها و وظایف تربیتی و والدینی خود را ایفا کنند و به سلامت افراد خانواده از جنبه های مختلف کمک نمایند.

دکتر هوشمند در پایان افزود: اطمینان داشته باشیم که برگزاری کلاس ها و جلسات آموزش خانواده در مدارس می‌تواند به افزایش شناخت و آگاهی والدین و دانش‌آموزان کمک فراوانی کند و قطعا در پیشگیری و کاهش آسیب های اخلاقی و اجتماعی و مدیریت تعارض ها و کاهش ناسازگاری های خانوادگی تاثیر مهمی خواهد داشت.

منبع: پُرسون

839943

سازمان آگهی های پرسون