الناز نظیف روزنامه نگار در یادداشتی نوشت:

دنده معکوس؛ صنعت خودروی ایران در سراشیبی سقوط/ وفاق باید در صنعت خودروسازی ایجاد شود‌

متاسفانه سالهاست خبری از برنامه در صنعت خودرو سازی نیست. در تغییرات جدید در صنعت خودروی ایران دولت وفاق باید بر توان مدیریتی، کاردانی و تجربه و از همه مهمتر مقبولیت و محبوبیت توجه کند. در اصل مدیر و مدیرعاملی باید صنعت خودرو را راهبری کند که دانش او موجب محبوبت و مقبولیت شود.
تصویر دنده معکوس؛ صنعت خودروی ایران در سراشیبی سقوط/ وفاق باید در صنعت خودروسازی ایجاد شود‌

به گزارش سایت خبری پرسون، الناز نظیف روزنامه نگار در یادداشتی اختصاصی به وضعیت خودروی ایران پرداخت و نوشت:

صنعت یا صنایع سنگین خودرو که در ایران اتفاق نظر درباره اینکه صنعت نامیده شود یا نه! همواره محل بحث و مناقشه کارشناسان بوده است عمری دارد به قدمت ۷۰ ساله که پس از نفت، دومین صنعت در ایران است که ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده و فراز نشیب های زیادی را طی نموده و ایران را حتی تا رتبه پنجم تولید خودرو جهان هم پیش برده است، اما در طی سه سال گذشته با بحرانی های مواجه شده و هیچ وقت نوید بخش تحول و موفقیت نبوده و دچار عقب ماندگی ها شده است، نه برنامه کوتاه مدت و نه برنامه ای برای افق های آینده بلندمدت دیده نشده است.

ایده های تازه و استراتژی اثربخشی در مواجه با مشکلات پیش رو که نسخه ای شفا بخش برای علاج هم داشته باشد نداشته است و اینکه چه کسانی مشتریان مورد نظر هستند و خودروسازان برای مشتریان خود با تکنولوژی های روز چه کالا و خدماتی را عرضه می نمایند.

نکته دیگر اینکه در یک بازار عظیم داخلی غیر رقابتی بدون برنامه محوری رشد رو به تعالی و پیشرفت نه تنها وضعیت تحویل گرفته را حفظ نکرده اند بلکه با مدیریتی بی برنامه درگیر روز مرگی خود یک مدیریت ناموفق و یکپارچه ناتوان و ناپایدار رو به تنزل را به نمایش گذاشتند که نتایج ملموس آن امروزه دامن گیر در تمامی عرصه ها به وضوح دیده می شود و برحجم عظیم تولید نارضایتی ها ذی نفعان، مشتریان، سهام داران افزوده شده و این موتور محرکه دیگر نایی برای حرکت نداشته و ایستاده نظاره گر وضعیت آشفته بازار بی خردی مدیریت های ناشیانه تولیدی و صنعتی است و با افت شدید در خروج و ریزش نیروهای انسانی متخصص و مهندسان خبره با بکارگیری نیروهای غیر فنی ناآشنا به پیچیدگی صنعت تخصصی خودرو، مدیریت غیر کیفی در کنترل کیفیت و خدمات مواجه شده اند.

و تازه واردها عرصه را برتمامی متخصصان و زحمت کشان دلسوز تنگ کرده اند و افراد بی شمار که محصول نگرش ها و سلایق سیاسی انتصابات رانتی و رفاقتی بوده اند در بدنه مدیریتی جا خوش کرده اند و بهره گیری از فرصت ها را به هدر دادند و با محدودیت شدید در منابع انسانی و مالی محدودیت در توان فکری، در طراحی و تولید خلق فرصت های جدید نوآوری خلاقیت روند کاملا تنزلی را در پیش گرفتند و با شتاب بهره وری به روز کردن تکنولوژی های روز همراه تحولات دنیا که از مهم ترین نیازهای الویت دار صنایع خودروسازی است هم غفلت و عقب تر ماندند و اقدامات نمایشی تبلیغی با آمار سازی های دروغین هم راه به جایی نبرد.

تحریم های بین المللی، مشکلات ارزی، کاهش شدید تولیدات و نابسامانی در عرضه، نداشتن تخصص های لازم همگی نشان از آن دارد و با جدیدترین آمار های رسمی تولید خودرو های ایرانی هم نشان می دهد که کاهش روز افزون تولید با رقم بالای زیان انباشته شده مشکل حاد مدیریتی خودروسازان دولتی است و دولت چهاردهم باید با جدیت نسبت به رویکردها، اهداف برنامه های خود برای برون رفت از وضعیت دشوار موجود نسخه شفابخش جدیدی را رونمایی نماید و با تغییر هرچه سریع تر مدیریت ها و ترمیم بهبود وضعیتی ناگوار مدیریتی برنامه جدید خودروی را پیاده سازی نماید و هر روز غفلت باعث خسارات جبران ناپذیری است که به سراشیبی سقوط نزدیک تر می شود.

بی کفایتی کافی و افشای فساد گسترده مدیریت عامل یکی از خودروسازان دولتی افکار عمومی را حساس تر نموده تا شاهد عزل و برکناری مدیران ناشایست تحمیلی باشند.

کسب رضایت عمومی، ارایه خدمات مناسب، ایمن سازی و بالا بردن کیفیت ها باید در برنامه های جدید دولت دیده شود.

منبع: پُرسون

813646

سازمان آگهی های پرسون