دلمه سیب‌زمینی؛ ساده و خوشمزه

طرز تهیه این دلمه کمی با دلمه‌های دیگر مثل دلمه برگ انگور یا دلمه برگ کلم متفاوت است و جالب اینکه بسیاری از کودکان طعم آن را می‌پسندند و به عنوان یکی از غذا‌های خوشمزه از مادرشان می‌خواهند که آن را تهیه کند.
تصویر دلمه سیب‌زمینی؛ ساده و خوشمزه

به گزارش سایت خبری پرسون، دلمه سیب زمینی یک غذای ساده با کاربرد چندگانه است؛ می‌توانید این غذا را به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر بگیرید و یا در دورهمی‌های خودمانی و مهمانی‌های خانوادگی در کنار غذای اصلی در سفره قرار دهید تا رنگ و لعاب بیشتری به میز پذیرایی شما بدهد.

مواد لازم:

۸ عدد سیب زمینی

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۱ عدد پیاز

۱ حبه سیر

نمک و فلفل به مقدار لازم

۱ عدد فلفل دلمه‌ای

۱۰ عدد قارچ

۲عدد گوجه

پنیر پیتزا به مقدار کافی

مواد لازم برای تهیه سس:

۲ پیمانه آب

۲ قاشق غذاخوری رب

نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

۱- ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و با کمک قاشق یا ابزار مخصوص وسط سیب زمینی را خالی کنید؛ سپس داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود و بعد سیب زمینی‌ها را داخل روغن داغ خوب سرخ کنید.

۲- در گام بعدی باید مواد داخل دلمه را آماده کنید؛ ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کرده و داخل تابه تفت دهید؛ وقتی سبک شد، سیر پوره شده را به همراه گوشت چرخ‌کرده به آن بیفزایید و به همراه نمک و فلفل سیاه افزوده و تفت دهید، تا گوشت تغییر رنگ دهد.

۳- قارچ اسلایس شده و فلفل دلمه نگینی را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود در انتها گوجه فرنگی را به شکل مکعبی ریز خرد کره و با مواد تفت داده تا همه کاملا نرم و یکدست شوند.

۴- داخل سیب زمینی را با مواد آماده شده پر کرده و خوب فشرده کنید تا در حین پخت از سیب زمینی بیرون نریزد.

۵- کف ظرف مخصوص فر را چرب کرده و سیب زمینی‌های آماده شده را داخل آن بچینید؛ روی سیب زمینی‌ها پنیر پیتزا بریزید.

۶- موادسس دلمه را آماده کنید و بگذارید کمی روی حرارت بجوشد و رقیق شود؛ سپس سس را روی سیب زمینی‌ها بریزید تا کف ظرف را پر کند.

۷- فر را تا دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید و سیب زمینی‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد.

منبع: ایرنا

575667