طرز تهیه یک غذا رژیمی، کم‌کالری و خوشمزه

غذا خوردن یکی از مهم‌ترین لذت‌های زندگی است، ولی باید به تناسب اندام نیز توجه کرد.
تصویر طرز تهیه یک غذا رژیمی، کم‌کالری و خوشمزه

به گزارش سایت خبری پرسون، اگر دنبال غذاهایی بدون چربی و کم‌نمک هستید که برای سلامتی ضرر نداشته باشد این فیله حلزونی را درست کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

۱۶ عدد فیله مرغ
۲ عدد کدو سبز
۴ ساقه نازک کرفس
۲ عدد گوجه‌فرنگی
۸ عدد برگه قیصی
۱۶ برگ متوسط اسفناج
۱ عدد لیموترش بزرگ (یا نارنج)
۲ /۱ ق‌چ پودر سیر
نمک و فلفل به مقدار لازم
۲ /۱ ق‌چ زعفران
۲ عدد هویج
۵ ق‌س روغن زیتون
خلال چوبی (خلال دندان)
به تعداد لازم

۱. کدوها را شسته و با پوست به خلال‌های بلند و پهن برش بزنید.

نکته: بهتر است خلال‌های کدو را نازک نبرید چون کدو بافت نرمی دارد و اگر خیلی نازک بریده شود، له می‌شود.

۲. هویج‌ها را هم پوست کنده بشویید و بعد به خلال‌هایی به طول حدود ۵ سانتی‌متر برش بزنید.

۳. ساقه‌های کرفس را هم خلالی برش بزنید. در تابه‌ای مقداری روغن زیتون ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از گرم شدن هویج‌ها را در آن تفت دهید. بعد از کمی نرم شدن کرفس‌ها را اضافه کنید.

۴. بعد از نرم شدن سبزیجات سخت‌تر، نوبت اضافه کردن کدوست. بعد از این‌که کمی دیگر سبزیجات در روغن زیتون تفت داده شدند حرارت را خاموش کنید و سبزیجات را از تابه خارج کنید.

۵. فیله‌های مرغ را روی سطح تخته گذاشته و با بیفتک‌کوب کمی بکوبید. روی فیله‌ها را کمی نمک، فلفل و پودر سیر بپاشید. در صورت دلخواه کمی پودر زعفران هم روی فیله‌ها بریزید.

۶. گوجه‌فرنگی‌ها را خلالی برش زده و دانه‌های میان آنها را درآورید. برگه‌های قیصی را هم خلال خلال ببرید.

۷. حالا روی هر فیله کوبیده شده را یک خلال گوجه‌فرنگی و یک خلال قیصی بگذارید. از سبزیجات تفت داده شده هم یک خلال روی مرغ قرار دهید. یعنی یک خلال هویج، کرفس و یک خلال کدوسبز هم روی مرغ بگذارید.

۸. یک یا دو برگ اسفناج هم روی خلال‌های سبزیجات قرار داده و به آرامی فیله مرغ را با مواد روی آن رول کنید. برای ثابت نگه داشتن فیله مرغ و سبزیجات یک عدد خلال دندان یا سیخ چوبی از کمر فیله وارد آن کنید تا آن را محکم نگه دارد.

۹. روی همه فیله‌های مرغ، به این ترتیب سبزیجات را گذاشته و لوله کنید. در تابه مقداری دیگر روغن زیتون ریخته، روی حرارت بگذارید. بعد فیله‌های مرغ را سرخ کنید.

۱۰. بعد از سرخ شدن همه طرف مرغ‌ها، نصف لیوان آب به تابه اضافه کرده و در تابه را ببندید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا فیله‌ها بپزند. حالا آب نارنج و یا لیمو را گرفته، روی فیله‌ها بریزید. در این مرحله ۵ دقیقه زمان پخت برای مزه‌دار شدن فیله‌ها کافی است.

۱۱. بعد از طی مرحله پخت، فیله‌ها را خارج کرده در ظرف مورد نظر برای سرو قرار داده و با سبزیجات دلخواهتان تزئین کنید. یادتان نرود سیخ‌های چوبی را قبل از سرو به آرامی از فیله‌ها خارج کنید.

منبع: همشهری آنلاین

575269