تصویب افزایش قیمت لبنیات / قیمت‌های جدید اعلام می‌شوند

مدیرکل محصولات کشاورزی سازمان حمایت گفت: تا پایان هفته جاری، قیمت جدید محصولات لبنی حاوی ویتامین دی اعلام می‌شود.
تصویر تصویب افزایش قیمت لبنیات / قیمت‌های جدید اعلام می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، تولیدکنندگان لبنیات در یک سال اخیر نسبت به قیمت‌گذاری دستوری و پایین بودن نرخ لبنیات معترض بودند. شرکت‌های تولیدکننده لبنیات معتقدند که قیمت‌گذاری دستوری منجر به فروش محصول پایین‌تر از نرخ تورم قیمت تمام شده می‌شود. در ابتدای سال قیمت شیرخام از 15هزار تومان به 17هزار تومان افزایش یافت و شرکت‌های لبنی با افزایش هزینه رو به رو شدند. شرکت‌های لبنی معتقدند که با افزایش 27درصدی حقوق و دستمزد و تورم بیش از 50درصدی قیمت‌گذاری دستوری فقط مانع فعالیت تولیدکنندگان می‌شود.

آمار تکان‌دهنده کاهش سرانه مصرف لبنیات در کشور

آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف جهانی لبنیات حدود ۱۶۵- ۱۶۰ کیلوگرم توصیه شده و در کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۲۰۰ کیلوگرم است و در کشور ما رکورد سرانه مصرف در میانه دهه ۸۰ در حدود ۱۰۰ کیلوگرم بوده و در حال حاضر خوش‌بینانه ۷۰ کیلوگرم است.درحالی که دولت معتقد است افزایش شدید قیمت لبنیات باعث کاهش سرانه مصرف می‌شود، شرکت‌های لبنی از کاهش شدید سودآوری صحبت می‌کنند.

کاهش شدید سود صنایع لبنی

محمد فربد، نماینده انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی می گوید: هم اکنون سود صنایع لبنی از 7.2 درصد به 4.2 درصد رسیده و این در حالی است که طبق قانون، کف سود این صنعت 14 درصد تعیین شده است و افزون بر این، سرانه مصرف کاهش یافته و صادرات نیز زیان‌ده شده است؛ بنابراین صنعت لبنیات در حال احتضار بوده و تمام واحدهای لبنی که شبکه توزیع مویرگی ندارند، در حال نابودی هستند.

اعلام قیمت جدید محصولات لبنی حاوی ویتامین دی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل محصولات کشاورزی سازمان حمایت گفت: تا پایان هفته جاری، قیمت جدید محصولات لبنی حاوی ویتامین دی اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

575203