مشتری لبنیات ایران کدام کشورها هستند

در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مجموعا به ۳۹ کشور لبنیات صادر شده که عراق با ۱۸۴هزار تن اولین مقصد صادراتی لبنیات ایران است.
تصویر مشتری لبنیات ایران کدام کشورها هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس آمارهای انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مجموعا به ۳۹ کشور صادرات لبنیات انجام شده که نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به تعداد این کشورها ۳ مورد اضافه شده است.

۱۵ کشور عراق، پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، جمهوری‌ آذربایجان، سوریه، ترکمنستان، قزاقستان، ارمنستان، ازبکستان، گرجستان، فدراسیون روسیه، کویت، تاجیکستان و ترکیه ۹۹.۳۹ درصد از حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند و سایر مقاصد صادراتی نظیر کانادا، آلمان، اتریش، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، دانمارک، انگلستان و ... مجموعا کمتر از ۰.۶ درصد از حجم صادرات لبنیات را شامل می‌شوند.

کشور عراق با افزایش ۳۱ درصدی حجم صادرات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و رسیدن به ۱۸۴ هزار تن صادرات اولین مقصد لبنیات ایران با ۶۵.۴ درصد از سهم صادرات بر اساس حجم است.

کشور پاکستان با افزایش ۱۳.۸ درصدی حجم صادرات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و رسیدن به ۴۳.۵ هزار تن صادرات دومین مقصد لبنیات ایران با ۱۵.۴ درصد از سهم صادرات بر اساس حجم است.

کشور افغانستان با کاهش ۱۵.۴ درصدی حجم صادرات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و رسیدن به ۲۰.۸ هزار تن صادرات سومین مقصد لبنیات ایران با ۷.۴ درصد از سهم صادرات بر اساس حجم است.

امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان، سوریه نیز با صادرات به ترتیب۹.۹هزار تن، ۵.۵ هزار تن و ۳.۱هزار تن در جایگاه چهارم تا ششم از نظر میزان حجم صادرات قرار دارند.

کشور روسیه نیز با کاهش ۱۸.۱ درصدی حجم صادرات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و رسیدن به ۱.۱ هزار تن صادرات تنها ۰.۴ درصد از سهم صادرات لبنیات ایران را بر اساس حجم به خود اختصاص داده است.

منبع: مهر

545532