باران هم حریف آلودگی اصفهان نشد

هوای اصفهان امروز در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.
تصویر باران هم حریف آلودگی اصفهان  نشد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۷ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح سه شنبه پانزدهم اسفند با میانگین ۱۰۳ وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان احمد آباد با ۱۴۸، پارک زمزم با ۱۰۴، خیابان پروین با ۱۴۱، سپاهان شهر با ۱۲۵ و کردآباد با ۱۳۸، قهجاورستان با ۱۴۰ و زرین شهر با ۱۳۰ وزینبیه با در ۱۵۱ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

اما امروز شاخص هوا در خیابان‌های ۲۵ آبان با ۷۹، میدان انقلاب با ۸۸، بزرگراه خرازی با ۸۶، دانشگاه صنعتی با ۷۹، رهنان با ۸۱، خیابان فیض با ۹۲، بولوار کاوه با ۸۷، خیابان میرزا طاهر با ۶۷، ولدان با ۸۵، خمینی‌شهر با ۷۸، شاهین شهر با ۸۴، و مبارکه با ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول گزارش شد.

این در حالی است که شاخص کیفی هوا در ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله سجزی، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری در چند روز اخیر بر اساس تصمیمات ملی شروع و در نتیجه آلودگی هوای اصفهان تشدید شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

612737

مطالب مرتبط