در نخستین روز بهمن ماه

تنفس در اصفهان سخت شد

آلاینده ها در آسمان نصف جهان نفس کشیدن را سخت کرده است
تصویر تنفس در اصفهان سخت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ازاصفهان:شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز یکشنبه یکم بهمن با میانگین ۱۲۰ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۱۲۴، میدان انقلاب با ۱۲۹، بزرگراه خرازی با ۱۲۸، رهنان با ۱۳۵، بولوار کاوه با ۱۲۲، خیابان میرزا طاهر با ۱۱۰، ولدان با ۱۰۷ وزرین شهر با ۱۰۴ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

اما شاخص هوا همچنین در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۸، دانشگاه صنعتی و کردآباد با ۱۵۲، قهجاورستان با ۱۵۵ و زینبیه با ۱۵۹ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

این در حالی است شاخص هوا در ایستگاه پارک زمزم نیز شاخص هوا با ۹۲، خیابان پروین اعتصامی با ۸۶، سپاهان شهر با ۹۳، خیابان فرشادی با ۸۳ و خیابان فیض با ۹۰، سجزی با ۵۷ و مبارکه با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول گزارش شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ایستگاه سنجش کیفی هوا در خیابان‌های رودکی، استانداری وشهر‌های مجاور اصفهان از جمله شاهین‌شهر، خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

587249

مطالب مرتبط