طرز تهیه چند خوراکی خوشمزه با چغندر

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که نمی‌‍دانید با چغندر چه کنید؟ در این مطلب به چند دستور العمل جالب برای لذت بردن از این گیاه و اضافه کردن خواص چغندر به رژیم غذایی‌تان اشاره شده است.
تصویر طرز تهیه چند خوراکی خوشمزه با چغندر

به گزارش سایت خبری پرسون، بیشتر مردم نمی‌دانند با چغندر چه کنند و آن را چطور به عنوان یک ماده غذایی مصرف کنند و برخی نیز در زمینه استفاده از چغندر تردید دارند، در مجموع می‌توان گفت میان انسان و چغندر حس و رابطه متضاد عشق و نفرت برقرار است.

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که نمی‌‍دانید با چغندر چه کنید؟ در این مطلب به چند دستور العمل جالب برای لذت بردن از این گیاه و اضافه کردن خواص چغندر به رژیم غذایی‌تان اشاره شده است.

سالاد چغندر

با ترکیب چغندر خام رنده شده با موادی مانند اسفناج ، پنیر فتا خرد شده، گردو و سرکه بالزامیک، یک سالاد خوش رنگ و پر از مواد مغذی درست کنید. ترکیب چغندر با پنیر و آجیل ترد یک سالاد لذیذ را می‌سازد.

اسموتی چغندر

با اضافه کردن چغندر پخته و پوست کنده، به اسموتی صبحگاهی خود یک تقویت کننده مغذی اضافه کنید (نوشیدنی مخلوط میوه تازه که گاهی به آن شکر هم اضافه می‌کنند). حتی می‌توانید را با میوه‌های دیگر مانند انواع توت‌ها، موز، عسل، ماست یونانی مخلوط کنید و از یک اسموتی دلچسب لذت ببرید.

هوموس چغندر

با اضافه کردن چغندر برشته یا بخارپز شده، مواد غذایی را به هوموس معمولی خود اضافه کنید ( هوموس پیش غذای لبنانی است که از نخود پخته شده، ارده، سیر و روغن زیتون درست می‌شود). این غذا را به همراه نان پیتا و چیپس سرو کنید.

چغندر (2)

چیپس چغندر

برای درست کردن این چیپس، چغندر خام را نازک برش دهید، برش‌ها را در کمی روغن زیتون بریزید و با چاشنی دلخواه مانند نمک دریایی، فلفل سیاه یا فلفل قرمز طعم دار کنید. برش‌های چغندر را در فر بپزید تا ترد شوند. چیپس چغندر یک جایگزین مغذی و رضایت بخش برای چیپس سیب زمینی است.

چغندر (3)

سوپ چغندر

سوپ چغندر نه تنها یک خوراکی مغذی است، بلکه از نظر بصری نیز ظاهری جذاب دارد. می‌توانید یک سوپ چغندر خامه‌ای را با جوشاندن چغندر خرد شده با پیاز، سیر و آب سبزیجات درست کنید. اجازه دهید این مخلوط خنک شود، آن را با خامه مخلوط کنید. با گیاهان و ادویه‌هایی مانند شوید یا زیره مزه دار کرده و نوش جان کنید.

منبع: جماران

545350