۱۱۰ کیلومتر شکافت کوه و سنگ و دشت روستاها، روایت تلاش شرکت گاز استان قزوین

گزارش اختصاصی پرسون از گاز رسانی به صعب العبورترین روستاهای کشور

در گزارش پیشِ رو برای شما از چشم‌اندازها برای تبدیل استان قزوین به استان سبز و خدمات گازرسانی به روستاهای صعب العبور محور چغور طارم و دورترین نقاط استان قزوین با کار بی‌وقفه و مضاعف خادمان مردم میهن در شرکت گاز خواهیم گفت. با ما همراه باشید.
تصویر گزارش اختصاصی پرسون از گاز رسانی به صعب العبورترین روستاهای کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین: گروه خبرنگاران و اهل رسانه با حجتی‌پور، مدیر شرکت گاز استان قزوین برای بازدید از تلاش بی‌وقفه‌ی او و همکارانش به عنوان بازوان دولت در خدمت‌رسانی تخصصی از جنس رساندن انرژی پاک، یعنی گاز طبیعی به دورترین نقاط روستایی، سخت و کوهستانی استان در چغور طارم، مرز بین استان قزوین و زنجان همراه شده اند تا لحظات غرورآمیز و لذت‌بخش از کار برای بهره‌مندی مردمِ صعب‌ترین نقاط جغرافیای استان، توأمان از دانش و تلاش متخصصان وطنی و موهبت الهی و ثروت ملی گاز طبیعی ثبت و ضبط شود.

در این بازدید حجتی‌پور مدیر شرکت گاز استان قزوین گفت: از مسیرهای صعب و کوهستانی و پرفراز و نشیب، از سختی کار و از زحمات یارانش، از تخصص بالای به کار رفته و تجهیزات سنگین همراه شده برای پیشرفت این حجم از کار، از آمارهای امیدبخش کار شده برای مردم عزیز روستاهای چغور، بعد از سفر اول رئیس جمهور محترم، و البته ما هم به دیده‌ی تأیید و اعتبار، می‌دیدیم و ثبت و قیاس می‌کردیم با عملکرد ساکنین سابق دستگاه دولت عبرت در پاستور! اینکه فرق می‌کند رئیس جمهور و مدیری پرکار، خود را خادم بداند یا صاحب کرسی‌ای کم‌کار، پرتبختر و التماسگر و مجیزگوی بیگانه باشد.

مدیر شرکت گاز استان، از چشم انداز خدمات آماده شده از به روستاهای دیگر و اراده برای دریافت تاییدیه در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان هم گفت و البته لابلای صحبت‌هایش هم اشاره کرد که سفر دوم رئیس جمهور احتمالا در چند ماه آتی خواهد بود.

برای ما مهم است که تکلیفی که برای ما در سفر اول رئیس جمهور محترم تعیین شده را در زمان مقرر انجام دهیم.

حجتی پور توضیح داد: برای ما مهم است که تکلیفی که برای ما در سفر اول رئیس جمهور محترم تعیین شده را در زمان مقرر انجام دهیم. ۴۳ روستا در استان باقی مانده که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که برنامه داریم انشاالله در سفر آتی ریاست محترم جمهور مصوباتش را برای گازرسانی بگیریم.
۷۳ روستای زیر ۲۰ خانوار هست که مورد هدف نیست ولی اگر در مسیر گازرسانی قرار داشته باشند ان‌شاالله گازرسانی آنها را هم انجام خواهیم داد‌.
در مجموع برای سفر دوم رئیس جمهور قصد داریم تمام روستاهای قابلیت گازرسانی را از نعمت گاز بهره‌مند کنیم و انشالله به استان سبز تبدیل شویم.

احتمالا" برایتان جالب باشد که بدانید منطقه چغور ۲۱ روستا دارد در دل کوهستان و ۵ مسیر دسترسی، که سه مسیر آن در استان قزوین و دو مسیر از زنجان است. طرح گازرسانی به این منطقه در دو مرحله تعریف شده، مرحله اول، ایجاد زیرساخت و امتداد یک خط تغذیه در منطقه، که این مرحله ۹۸درصد تکمیل شده. مرحله اول این طرح از روستای آلتین‌کش شروع و در روستاهای بابا و شیزر و میمونک ادامه یافته است.

این طرح گازرسانی از سال گذشته شروع شده و امسال این سه روستا با ۱۵۰ انشعاب در مرحله یک، گازدار شده‌اند که ۲۶ میلیارد تومان هزینه دربرداشته و ۹۸ درصد تکمیل شده

۲۷۰ خانوار در این سه روستا ساکن هستند. این طرح گازرسانی از سال گذشته شروع شده و امسال این سه روستا با ۱۵۰ انشعاب در مرحله یک، گازدار شده‌اند که ۲۶ میلیارد تومان هزینه دربرداشته و شرکت سیال فن، به عنوان پیمانکار مشغول نصب است. انشالله یک ماهه اشتراک‌پذیری شروع خواهد شد تا عزیز مردمان این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

مرحله دوم، تحت عنوان محور چغور ۲ شامل ۱۸ روستاست، ۹۶میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه شده، ۱۱۰ کیلومتر شبکه گذاری در مسیرهای سخت، در دشت و سنگ و چین و شکن کوهستان نیاز دارد.

مرحله دوم کار، امتداد آن خط تغذیه از روستای شیزر است که وارد روستاهای بعدی محور چغور، تحت عنوان محور چغور ۲ می‌شود و شامل ۱۸ روستا است. برای این مرحله ۹۶میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه شده است. این طرح ۱۱۰ کیلومتر شبکه گذاری و احداث خط تغذیه و ایجاد دو ایستگاه نیاز دارد که ۱۱۰ کیلومتر در محور کوهستانی باید ایجاد و کار شود. گفتنی است که ۲۷۰۰ خانوار، حدود ۱۰ هزار نفر در این ۱۸ روستا ساکن هستند.

حجتی‌پور از باور هایش گفت که مردم مستحق خدمات بسیار بیشتر از این هستند و بایستی مورد توجه قرار گیرند و دولت هم به جد ایستاده تا امکانات را به نحو احسن، از باب انجام وظیفه به مردم ارائه کند و دیگر اینکه دولت توجه ویژه‌ای به مناطق کم‌بهره‌مند دارد.

مدیر شرکت گاز در آخر هم مهمترین حرفهایش را بر زبان راند و گفت که رضایتمندی مردم برای آنها بسیار مهم است و اینکه قدردان همکارانش است که از سال گذشته نسبت به سال‌های قبل، برنامه‌هایی ۴ تا ۵ برابر بیشتر، قبول زحمت کرده‌اند و از این جهت متشکر و ممنون آنهاست.

و اما این کار بزرگ، مشتی از هزاران کار و فعالیت عظیمِ در حال انجام، در گوشه‌ گوشه‌ی کشور پهناور و عزیزمان به دست فرزندان غیور و بلند همت همین خاک در دولت سیزدهم است.

خدایا دعای خیر و امید سبزمان را بدرقه راهشان دار.
گزارش از: حسین رستمی

533372